SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Spike prikkelt de nieuwsgierigheid van de jonge Vlaamse mannen

Zondag 2 Juli 2017


Seen from Space: Spike prikkelt de nieuwsgierigheid van de jonge Vlaamse mannen
Spike, de zender die tot dusver verborgen zat achter Nickelodeon in de Audimetrie (en die in regie is bij Transfer) pakt in 2017 uit met overtuigende argumenten inzake het thematische televisieaanbod ter attentie van de Nederlandstalige mannen. Ook al is het profiel van de commerciële televisie altijd globaal vrouwelijker, de tijden lijken te veranderen en het mannelijke aanbod is in volle expansie.
Als avondzender (die de fakkel overneemt van Nickelodeon om 21u) is Spike zeer selectief op de mannen, en meer bepaald de jongste categorie (15-34), een profiel dat de zender deelt met Xite en Comedy Central. Het gaat uiteraard om bescheiden bereikvolumes, maar tijdens het eerste semester 2017 (tussen 21u en 26u) flirtte Spike met een bereikaandeel van 2%, waarmee het alle themazenders op zijn centrale doelgroep (mannen 25-34) inhaalde. Enige minpuntje: een downscale profiel in vergelijking tot de concurrenten.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier