SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Spike prikkelt de nieuwsgierigheid van de jonge Vlaamse mannen

Zondag 2 Juli 2017


Seen from Space: Spike prikkelt de nieuwsgierigheid van de jonge Vlaamse mannen
Spike, de zender die tot dusver verborgen zat achter Nickelodeon in de Audimetrie (en die in regie is bij Transfer) pakt in 2017 uit met overtuigende argumenten inzake het thematische televisieaanbod ter attentie van de Nederlandstalige mannen. Ook al is het profiel van de commerciële televisie altijd globaal vrouwelijker, de tijden lijken te veranderen en het mannelijke aanbod is in volle expansie.
Als avondzender (die de fakkel overneemt van Nickelodeon om 21u) is Spike zeer selectief op de mannen, en meer bepaald de jongste categorie (15-34), een profiel dat de zender deelt met Xite en Comedy Central. Het gaat uiteraard om bescheiden bereikvolumes, maar tijdens het eerste semester 2017 (tussen 21u en 26u) flirtte Spike met een bereikaandeel van 2%, waarmee het alle themazenders op zijn centrale doelgroep (mannen 25-34) inhaalde. Enige minpuntje: een downscale profiel in vergelijking tot de concurrenten.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier