SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Spike prikkelt de nieuwsgierigheid van de jonge Vlaamse mannen

Zondag 2 Juli 2017


Seen from Space: Spike prikkelt de nieuwsgierigheid van de jonge Vlaamse mannen
Spike, de zender die tot dusver verborgen zat achter Nickelodeon in de Audimetrie (en die in regie is bij Transfer) pakt in 2017 uit met overtuigende argumenten inzake het thematische televisieaanbod ter attentie van de Nederlandstalige mannen. Ook al is het profiel van de commerciële televisie altijd globaal vrouwelijker, de tijden lijken te veranderen en het mannelijke aanbod is in volle expansie.
Als avondzender (die de fakkel overneemt van Nickelodeon om 21u) is Spike zeer selectief op de mannen, en meer bepaald de jongste categorie (15-34), een profiel dat de zender deelt met Xite en Comedy Central. Het gaat uiteraard om bescheiden bereikvolumes, maar tijdens het eerste semester 2017 (tussen 21u en 26u) flirtte Spike met een bereikaandeel van 2%, waarmee het alle themazenders op zijn centrale doelgroep (mannen 25-34) inhaalde. Enige minpuntje: een downscale profiel in vergelijking tot de concurrenten.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier