SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Zo vader, zo dochter, door Damien Lemaire (MM)

Zondag 2 Juli 2017


Zo vader, zo dochter, door Damien Lemaire (MM)
Wendy Clark (Glass Lions' President): “The jury was looking for fresh, brave, transformational, impactful, inspirational and lasting work, and that Fearless Girl embodied all of that. We wanted to be able to say that what we selected would transform and challenge a particular issue, and be something we couldn't unsee.” (Adweek)
 
Zelf zou ik graag hulde brengen aan de vader van ‘Fearless Girl’. De geestelijke vader wel te verstaan. Ik heb hem goed gekend, ook al heb ik hem nooit in levende lijve ontmoet. Maar ik heb bijzonder veel over hem gehoord. Lang geleden.
 
De eerste keer dat ik hem zag, was in 1989, op 5 juni om precies te zijn. Hij was niet erg groot, niet gespierd. Als je hem op straat tegengekomen was, had je hem wellicht niet eens opgemerkt. Een doodgewone man, al bij al. En toch waren alle blikken die dag op hem gericht, gebiologeerd.
 
Net zoals zijn geestelijke dochter, 28 jaar later, stond hij daar, in het midden van de straat. Rechtop. Moederziel alleen, in het midden van de straat. Met een plastic zak in elke hand. Misschien kwam hij van zijn werk, nadat hij snel even de supermarkt was binnengelopen om boodschappen te doen voor een dinertje met z’n twee.
 
We zullen het nooit weten. De man is verdwenen en zijn herinnering vervaagd. Gelukkig was er opeens ‘Fearless Girl’. In 2017, op 7 maart om precies te zijn. Ook zij was niet groot, niet gespierd. En als je tegen het lijf gelopen was, had je ze wellicht niet bekeken of opgemerkt. Een meisje zoals dertien in een dozijn. En toch waren alle blikken die dag op haar gericht, gebiologeerd.
 
Net zoals haar geestelijke vader 28 jaar eerder stond ze daar. Rechtop. Moederziel alleen, bewegingloos. In het midden van Wall Street, haar handen in haar zij. Ik herkende haar meteen aan haar blik die vandaag een stier uitdaagt, zoals die van haar vader dat deed met een legertje tanks…



ARCHIVE / CREATIONS

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier