SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Jason Romeyko (Serviceplan): "Merken worden gemaakt door consumenten via hun conversaties"

Zondag 25 Juni 2017


Jason Romeyko (Serviceplan):
Jason Romeyko, die de groep eind 2016 vervoegde, is de nieuwe Worldwide Executive Creative Director van Serviceplan Group. In een vorig leven werkte de creatief gedurende 23 jaar bij Saatchi & Saatchi… We spraken hem op de Cannes Lions.
 
Je kunt bogen op een indrukwekkende en succesvolle carrière. Wat drijft Jason Romeyko nog?
Wat me nog steeds motiveert, is innovatie in creatie en aangezien dat in het dna van Serviceplan zit, heb ik niet lang moeten nadenken voor ik tekende. Eerlijk gezegd speelde ik een jaar geleden met het idee om uit de reclame te stappen, omdat ik mezelf er niet meer kon in vinden. Toen leerde ik Alexander Schill (Global CCO, nvdr) kennen en ik vond hem meteen geweldig. Omdat hij alles behalve een reclamecliché is. Hij belichaamt de innovatie- en ondernemerscultuur die zo eigen is aan Serviceplan en dat beviel me enorm. Het is iets wat je bij geen enkel ander netwerk terugvindt, meestal is alles zwaar en traag. Het concept van het House of Communication, dat Serviceplan zo origineel en zo succesvol maakt, motiveert me enorm. Momenteel telt de groep meer dan 30 bureaus ter wereld en de mogelijkheid om met elk van hen samen te werken is een grote kans en een mooie uitdaging.
 
Heb je bepaalde missies in het bijzonder gekregen?
Mijn voornaamste missie is natuurlijk de voortzetting van het werk van Alexander en Florian Haller (de CEO van de groep en de zoon van de oprichter, nvdr). Verder wil ik ook zo snel mogelijk het niveau van alle bureaus verbeteren, om een gemeenschappelijke creatieve cultuur te creëren die vertrekt vanuit innovatie. Dat wil ik doen op alle niveaus van het House of Communication – media, PR, design, etc. Ik wil ervoor zorgen dat er nog meer magie heerst tussen al die specialiteiten die de eigenheid en de kracht van Serviceplan uitmaken, omdat ze allemaal onder hetzelfde dak zitten. Tot slot heb ik ook de plicht om prijzen te winnen – waaronder de Effies.
 
Het is ook mijn taak om ervoor te zorgen dat er over de merken van onze klanten gesproken wordt. Globalisering betekent volgens mij niet dat je hetzelfde idee in elk land verspreidt, maar dat je iets bewerkstelligt waarover iedereen wil praten. Dat is ook mijn selectiecriterium in en creatieve review. Ik vraag me iedere keer af of de journalisten van de NY Times hun cover aan het idee zouden wijden. Als een journalist iets interessant genoeg vindt om erover te schrijven, is het per definitie goed. Vaak maken we dingen waarover enkel onder reclamemensen gesproken wordt, onder andere op de Cannes Lions. Dat slaat nergens op. Wat me vooral interesseert, is dingen maken waarop mensen reageren. Dingen die ze willen vertellen aan wie ze nog niet gezien hebben. En die ze op het internet willen opzoeken om ze met hun eigen ogen te ontdekken. Het zijn niet de bureaus of de marketeers die merken maken, maar de consumenten via hun conversaties. Het is onze missie ervoor te zorgen dat ze zin hebben om over ons werk te praten.
 
Serviceplan eis al enkele jaren in België aanwezig, maar heeft het niet zo makkelijk om zijn naambekendheid te vestigen, meer bepaald door zijn zeer ongebruikelijke naam voor de sector.
Het probleem zit niet bij de naam. In elk land moet het grootste probleem van elkeen erin bestaan uitzonderlijk werk te verwezenlijken. Dat is de enige manier om naam te maken. Drie weken geleden was ik in Brussel en ik werd er ontvangen door een dynamisch, gemotiveerd team dat de laatste jaren enorm hard gewerkt heeft. Dat is de enige manier om door te breken op de Belgische én de internationale markt. Ik ben zeer blij met de komst van Merel Van den Broeck en Naïm Baddich (de nieuwe CD’s van het Belgische bureau, nvdr) aan het hoofd van de creatie. Ik heb de kans gekregen ze te ontmoeten en ze zijn echt fantastisch. Het betekent een nieuwe etappe voor de Belgische antenne. Ik kan niet wachten om met hen samen te werken.



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier