SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions: Clemenger BBDO, Bureau van het jaar

Zondag 25 Juni 2017


Cannes Lions: Clemenger BBDO, Bureau van het jaar
Het is Clemenger BBDO Melbourne, de geestelijke vader van onze nieuwe vriend Graham, dat de titel van Bureau van het Jaar won op de Cannes Lions 2017. Het klopte daarbij zijn Braziliaanse collega’s van AlmapBBDO en McCann New York.

Het zal dan ook niemand verbazen dat BBDO Worldwide verkozen werd tot Netwerk van het Jaar, voor Ogilvy & Mather en McCann Worldgroup.

Het Onafhankelijk Bureau van het Jaar is Droga5 New York, voor Wieden+Kennedy Portland en 4creative, het interne bureau van Channel 4.
WPP werd uitgeroepen tot Holding van het Jaar, voor Omnicom en Interpublic.

De Gouden Palm was voor het productiehuis MZJ, voor Smuggler en The Mill (alle drie Amerikaanse).

De Amerikaanse suprematie blijkt overigens ook uit de 429 Lions in de koffers van de bureaus van Uncle Sam (van de 1.471 uitgereikte trofeeën). Ze schreven dan ook 6.400 cases in. De rest van de top vijf met vaakst bekroonde landen bestaat uit het Verenigd Koninkrijk (131 Lions), Australië (113), Brazilië (99) en Frankrijk (88). Van de 58 landen die in de prijzen vielen, staat België op de 27ste plaats.
 



ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier