SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions: Clemenger BBDO, Bureau van het jaar

Zondag 25 Juni 2017


Cannes Lions: Clemenger BBDO, Bureau van het jaar
Het is Clemenger BBDO Melbourne, de geestelijke vader van onze nieuwe vriend Graham, dat de titel van Bureau van het Jaar won op de Cannes Lions 2017. Het klopte daarbij zijn Braziliaanse collega’s van AlmapBBDO en McCann New York.

Het zal dan ook niemand verbazen dat BBDO Worldwide verkozen werd tot Netwerk van het Jaar, voor Ogilvy & Mather en McCann Worldgroup.

Het Onafhankelijk Bureau van het Jaar is Droga5 New York, voor Wieden+Kennedy Portland en 4creative, het interne bureau van Channel 4.
WPP werd uitgeroepen tot Holding van het Jaar, voor Omnicom en Interpublic.

De Gouden Palm was voor het productiehuis MZJ, voor Smuggler en The Mill (alle drie Amerikaanse).

De Amerikaanse suprematie blijkt overigens ook uit de 429 Lions in de koffers van de bureaus van Uncle Sam (van de 1.471 uitgereikte trofeeën). Ze schreven dan ook 6.400 cases in. De rest van de top vijf met vaakst bekroonde landen bestaat uit het Verenigd Koninkrijk (131 Lions), Australië (113), Brazilië (99) en Frankrijk (88). Van de 58 landen die in de prijzen vielen, staat België op de 27ste plaats.
 



ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier