SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions Creative Effectiveness: slapen in de kamer van Van Gogh

Vrijdag 23 Juni 2017


Cannes Lions Creative Effectiveness: slapen in de kamer van Van Gogh
Zoals gewoonlijk bekroonde de Creative Effectiveness competitie een campagne die al ingeschreven en bekroond werd in Cannes. De Grand Prix valt te beurt aan een activering die Leo Burnett bedacht voor het Art Institute Of Chicago, in het kader van een expo van Van Gogh. Op basis van het principe dat het werk van een kunstenaar beter begrepen wordt als je volledig in zijn universum wordt ondergedompeld, kwamen de creatieven op het idee een perfecte replica te bouwen van een beroemd schilderij van de artiest (‘De kamer van van Gogh in Arles’) en die via Airbnb te verhuren voor de som van 10 dollar per nacht.

Dat geniale idee bleek een schot in de roos: alle overnachtingen werden in enkele uren tijd geboekt en de expo bleek de drukst bezochte van de laatste vijftien jaar; ze verwelkomde 200.000 bezoekers. Volgens het bureau kostte de kamer 31.000 euro en leverde ze zes miljoen dollar in earned media op.



ARCHIVE / AWARDS

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier