SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions Creative Effectiveness: slapen in de kamer van Van Gogh

Vrijdag 23 Juni 2017


Cannes Lions Creative Effectiveness: slapen in de kamer van Van Gogh
Zoals gewoonlijk bekroonde de Creative Effectiveness competitie een campagne die al ingeschreven en bekroond werd in Cannes. De Grand Prix valt te beurt aan een activering die Leo Burnett bedacht voor het Art Institute Of Chicago, in het kader van een expo van Van Gogh. Op basis van het principe dat het werk van een kunstenaar beter begrepen wordt als je volledig in zijn universum wordt ondergedompeld, kwamen de creatieven op het idee een perfecte replica te bouwen van een beroemd schilderij van de artiest (‘De kamer van van Gogh in Arles’) en die via Airbnb te verhuren voor de som van 10 dollar per nacht.

Dat geniale idee bleek een schot in de roos: alle overnachtingen werden in enkele uren tijd geboekt en de expo bleek de drukst bezochte van de laatste vijftien jaar; ze verwelkomde 200.000 bezoekers. Volgens het bureau kostte de kamer 31.000 euro en leverde ze zes miljoen dollar in earned media op.



ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW



"Ik ben trouw gebleven aan mijn favorieten", Frédéric Zouag (Agency MManager 2017)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier