SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions Creative Effectiveness: slapen in de kamer van Van Gogh

Vrijdag 23 Juni 2017


Cannes Lions Creative Effectiveness: slapen in de kamer van Van Gogh
Zoals gewoonlijk bekroonde de Creative Effectiveness competitie een campagne die al ingeschreven en bekroond werd in Cannes. De Grand Prix valt te beurt aan een activering die Leo Burnett bedacht voor het Art Institute Of Chicago, in het kader van een expo van Van Gogh. Op basis van het principe dat het werk van een kunstenaar beter begrepen wordt als je volledig in zijn universum wordt ondergedompeld, kwamen de creatieven op het idee een perfecte replica te bouwen van een beroemd schilderij van de artiest (‘De kamer van van Gogh in Arles’) en die via Airbnb te verhuren voor de som van 10 dollar per nacht.

Dat geniale idee bleek een schot in de roos: alle overnachtingen werden in enkele uren tijd geboekt en de expo bleek de drukst bezochte van de laatste vijftien jaar; ze verwelkomde 200.000 bezoekers. Volgens het bureau kostte de kamer 31.000 euro en leverde ze zes miljoen dollar in earned media op.



ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier