SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions Creative Effectiveness: slapen in de kamer van Van Gogh

Vrijdag 23 Juni 2017


Cannes Lions Creative Effectiveness: slapen in de kamer van Van Gogh
Zoals gewoonlijk bekroonde de Creative Effectiveness competitie een campagne die al ingeschreven en bekroond werd in Cannes. De Grand Prix valt te beurt aan een activering die Leo Burnett bedacht voor het Art Institute Of Chicago, in het kader van een expo van Van Gogh. Op basis van het principe dat het werk van een kunstenaar beter begrepen wordt als je volledig in zijn universum wordt ondergedompeld, kwamen de creatieven op het idee een perfecte replica te bouwen van een beroemd schilderij van de artiest (‘De kamer van van Gogh in Arles’) en die via Airbnb te verhuren voor de som van 10 dollar per nacht.

Dat geniale idee bleek een schot in de roos: alle overnachtingen werden in enkele uren tijd geboekt en de expo bleek de drukst bezochte van de laatste vijftien jaar; ze verwelkomde 200.000 bezoekers. Volgens het bureau kostte de kamer 31.000 euro en leverde ze zes miljoen dollar in earned media op.



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier