SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

België in Cannes: negen Lions in totaal

Zaterdag 24 Juni 2017


België in Cannes: negen Lions in totaal
De Belgische teller zal blijven hangen op negen Cannes Lions dit jaar, tegenover 23 vorig jaar en 14 in 2015. Er vielen slechts vijf campagnes en evenveel bureaus in de prijzen. Te beginnen met These Days dat vijf Lions wint met ‘Coins of Hope’ voor Child Focus: een Gold en een Silver in PR, alsook drie Bronze in Direct, Outdoor en Design. De tweede Gold viel in de PR-competitie ter bekroning van ‘The Impossible Signing Sessions’ van DDB voor Bol.com. Duval Guillaume neemt de derde Gold voor zijn rekening, met 'Merry Xmas from Syria' voor Rode Kruis Vlaanderen. Dan waren er nog twee Bronze voor ‘Klarafy’ van FamousGrey voor Klara in Cyber en ‘Notfairbnb’ van TBWA voor Solidarité Grands Froids, ook in PR. In totaal behaalde België 42 shortlists, wat overeenkomt met iets minder dan 9% van onze inschrijvingen.
 
2017 zal dus zeker niet geboekstaafd blijven als een groot jaar. Is dat een indicator voor de gezondheidstoestand van de Belgische creativiteit? Zeker niet. Volgens ons verdienden verschillende campagnes beter en zoals iedereen weet is Cannes een grote loterij waar België amper een procent van het totale aantal inschrijvingen vertegenwoordigt. Bovendien zetelden er ook minder Belgen in de jury’s: ons land had zes juryleden dit jaar, van wie de helft in de Shortlist Jury. Dat heeft zeker niet geholpen.



ARCHIVE / AWARDS

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier