SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

België in Cannes: negen Lions in totaal

Zaterdag 24 Juni 2017


België in Cannes: negen Lions in totaal
De Belgische teller zal blijven hangen op negen Cannes Lions dit jaar, tegenover 23 vorig jaar en 14 in 2015. Er vielen slechts vijf campagnes en evenveel bureaus in de prijzen. Te beginnen met These Days dat vijf Lions wint met ‘Coins of Hope’ voor Child Focus: een Gold en een Silver in PR, alsook drie Bronze in Direct, Outdoor en Design. De tweede Gold viel in de PR-competitie ter bekroning van ‘The Impossible Signing Sessions’ van DDB voor Bol.com. Duval Guillaume neemt de derde Gold voor zijn rekening, met 'Merry Xmas from Syria' voor Rode Kruis Vlaanderen. Dan waren er nog twee Bronze voor ‘Klarafy’ van FamousGrey voor Klara in Cyber en ‘Notfairbnb’ van TBWA voor Solidarité Grands Froids, ook in PR. In totaal behaalde België 42 shortlists, wat overeenkomt met iets minder dan 9% van onze inschrijvingen.
 
2017 zal dus zeker niet geboekstaafd blijven als een groot jaar. Is dat een indicator voor de gezondheidstoestand van de Belgische creativiteit? Zeker niet. Volgens ons verdienden verschillende campagnes beter en zoals iedereen weet is Cannes een grote loterij waar België amper een procent van het totale aantal inschrijvingen vertegenwoordigt. Bovendien zetelden er ook minder Belgen in de jury’s: ons land had zes juryleden dit jaar, van wie de helft in de Shortlist Jury. Dat heeft zeker niet geholpen.



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Dominique Fontignies (FCA Group):

Dominique Fontignies (FCA Group): "Door onze influencer marketingstrategie kunnen we ons tot een jongere doelgroep van mannen en vrouwen tussen 18 en 35 richten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier