SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

België in Cannes: negen Lions in totaal

Zaterdag 24 Juni 2017


België in Cannes: negen Lions in totaal
De Belgische teller zal blijven hangen op negen Cannes Lions dit jaar, tegenover 23 vorig jaar en 14 in 2015. Er vielen slechts vijf campagnes en evenveel bureaus in de prijzen. Te beginnen met These Days dat vijf Lions wint met ‘Coins of Hope’ voor Child Focus: een Gold en een Silver in PR, alsook drie Bronze in Direct, Outdoor en Design. De tweede Gold viel in de PR-competitie ter bekroning van ‘The Impossible Signing Sessions’ van DDB voor Bol.com. Duval Guillaume neemt de derde Gold voor zijn rekening, met 'Merry Xmas from Syria' voor Rode Kruis Vlaanderen. Dan waren er nog twee Bronze voor ‘Klarafy’ van FamousGrey voor Klara in Cyber en ‘Notfairbnb’ van TBWA voor Solidarité Grands Froids, ook in PR. In totaal behaalde België 42 shortlists, wat overeenkomt met iets minder dan 9% van onze inschrijvingen.
 
2017 zal dus zeker niet geboekstaafd blijven als een groot jaar. Is dat een indicator voor de gezondheidstoestand van de Belgische creativiteit? Zeker niet. Volgens ons verdienden verschillende campagnes beter en zoals iedereen weet is Cannes een grote loterij waar België amper een procent van het totale aantal inschrijvingen vertegenwoordigt. Bovendien zetelden er ook minder Belgen in de jury’s: ons land had zes juryleden dit jaar, van wie de helft in de Shortlist Jury. Dat heeft zeker niet geholpen.



ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW



"Ik ben trouw gebleven aan mijn favorieten", Frédéric Zouag (Agency MManager 2017)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier