SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions Media: de besparingswoede van Jet.com

Woensdag 21 Juni 2017


 Cannes Lions Media: de besparingswoede van Jet.com
De Grand Prix in Media ging naar Jet.com, een Amerikaanse online retailer die vorig jaar voor 3,3 miljard werd overgenomen door Walmart. In alles wat Jet.com doet, staan innovatieve manieren om geld te besparen centraal en dat wilde het bedrijf ook doen in zijn communicatie. Maar hoe bespaar je als bedrijf als je wilt opvallen in de periode van de Super Bowl, wanneer merken miljoenen dollars aan media spenderen?

R/GA besliste om de Super Bowl periode te ‘hacken’ en de enige echte letterlijke ‘Super Bowl Commercial’ te maken. En meer bepaald een online spot waarin al de 'super bowls' die in de e-shop verkocht werden te promoten. Aldus kwamen surfers die naar Super Bowl spotjes zochten massaal terecht bij de spot, aangezien de sleutelwoorden en tags van deze absurde spot relevanter waren dan elke andere Super Bowl spot. Dat resulteerde in een van de meest bekeken spots online tijdens het Super Bowl weekend en dit zonder miljoenen dollars aan mediaruimte te betalen.

Ook op de radiospot werd bespaard door gebruik te maken van de Google translate app in plaats van acteurs. In klassieke tv-spots werd uitgelegd hoe Jet.com dankzij de nieuwste tools zoals Charlene de robot efficiënter kon werken in zijn opslagplaatsen en zo de consument kon doen besparen. Tot slot lanceerde de e-tailer de ‘Carecalculator’ op het einde van het jaar. Dat was een tool die berekende hoeveel geld je moet spenderen aan de kerstcadeaus van vrienden en familie op basis van je Facebook interacties. Het adviseerde vervolgens wat je daarvoor kon kopen bij Jet.com.



ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW



"Ik ben trouw gebleven aan mijn favorieten", Frédéric Zouag (Agency MManager 2017)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier