SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions Media: de besparingswoede van Jet.com

Woensdag 21 Juni 2017


 Cannes Lions Media: de besparingswoede van Jet.com
De Grand Prix in Media ging naar Jet.com, een Amerikaanse online retailer die vorig jaar voor 3,3 miljard werd overgenomen door Walmart. In alles wat Jet.com doet, staan innovatieve manieren om geld te besparen centraal en dat wilde het bedrijf ook doen in zijn communicatie. Maar hoe bespaar je als bedrijf als je wilt opvallen in de periode van de Super Bowl, wanneer merken miljoenen dollars aan media spenderen?

R/GA besliste om de Super Bowl periode te ‘hacken’ en de enige echte letterlijke ‘Super Bowl Commercial’ te maken. En meer bepaald een online spot waarin al de 'super bowls' die in de e-shop verkocht werden te promoten. Aldus kwamen surfers die naar Super Bowl spotjes zochten massaal terecht bij de spot, aangezien de sleutelwoorden en tags van deze absurde spot relevanter waren dan elke andere Super Bowl spot. Dat resulteerde in een van de meest bekeken spots online tijdens het Super Bowl weekend en dit zonder miljoenen dollars aan mediaruimte te betalen.

Ook op de radiospot werd bespaard door gebruik te maken van de Google translate app in plaats van acteurs. In klassieke tv-spots werd uitgelegd hoe Jet.com dankzij de nieuwste tools zoals Charlene de robot efficiënter kon werken in zijn opslagplaatsen en zo de consument kon doen besparen. Tot slot lanceerde de e-tailer de ‘Carecalculator’ op het einde van het jaar. Dat was een tool die berekende hoeveel geld je moet spenderen aan de kerstcadeaus van vrienden en familie op basis van je Facebook interacties. Het adviseerde vervolgens wat je daarvoor kon kopen bij Jet.com.



ARCHIVE / AWARDS

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier