SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions Print & Publishing: Burger King in flames

Maandag 19 Juni 2017


Cannes Lions Print & Publishing: Burger King in flames
Burger King (ter herinnering, Adverteerder van het Jaar in Cannes) en zijn bureau David kregen de GP in Print & Publishing voor een campagne die goed past in het seizoen. Iedereen weet dat de steaks van de burgerkoning op de grill gebakken wordt. Wat minder geweten is, is dat deze bakwijze nogal wat brandjes/branden veroorzaakt in de BK-restaurants. Om dat te illustreren, diepte de adverteerder foto’s op uit zijn archief, waarop drie restaurants in lichterlaaie staan. Er kwam geen trucage of PhotoShop aan te pas: het gaat om authentieke foto’s van echte branden (waarbij gelukkig geen slachtoffers vielen), meer bepaald in PennsylvaniaOregon en Italië. Bedoeling: de nadruk leggen op de merkbelofte van Burger King (‘Flame grilled since 1954’), die in dit geval een negatief element (het risico van een ongeval) omvormt tot een positieve boodschap die toont dat het merk-dna voor alles gaat.



ARCHIVE / AWARDS

JOBS




INTERVIEW

Thierry Brynaert (Wavemaker):

Thierry Brynaert (Wavemaker): "Ik ga de nieuwe knowhow van onze bureaus niet zomaar weggeven"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier