SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions Print & Publishing: Burger King in flames

Maandag 19 Juni 2017


Cannes Lions Print & Publishing: Burger King in flames
Burger King (ter herinnering, Adverteerder van het Jaar in Cannes) en zijn bureau David kregen de GP in Print & Publishing voor een campagne die goed past in het seizoen. Iedereen weet dat de steaks van de burgerkoning op de grill gebakken wordt. Wat minder geweten is, is dat deze bakwijze nogal wat brandjes/branden veroorzaakt in de BK-restaurants. Om dat te illustreren, diepte de adverteerder foto’s op uit zijn archief, waarop drie restaurants in lichterlaaie staan. Er kwam geen trucage of PhotoShop aan te pas: het gaat om authentieke foto’s van echte branden (waarbij gelukkig geen slachtoffers vielen), meer bepaald in PennsylvaniaOregon en Italië. Bedoeling: de nadruk leggen op de merkbelofte van Burger King (‘Flame grilled since 1954’), die in dit geval een negatief element (het risico van een ongeval) omvormt tot een positieve boodschap die toont dat het merk-dna voor alles gaat.



ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW



"Ik ben trouw gebleven aan mijn favorieten", Frédéric Zouag (Agency MManager 2017)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier