SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions Creative Data: wasmachines om het absenteïsme op school tegen te gaan

Dinsdag 20 Juni 2017


Cannes Lions Creative Data: wasmachines om het absenteïsme op school tegen te gaan
Elk jaar stoppen zowat 4.000 kinderen uit armere milieus in de Verenigde Staten met school, waardoor de werkloosheid binnen die bevolkingsgroep tot 40% hoger ligt en er veel meer overheidssteun nodig is (+70%). Om iets aan dat probleem te doen startten Whirlpool en Digitas LBI het ‘Care Counts’ programma.
 
Het idee ontstond door een lerares die zich in gesprekken met ouders realiseerde dat veel leerlingen lessen missen als ze geen schone kleren hebben om aan te trekken, doordat hun familie geen wasmachine heeft, geen geld om wasmiddel te kopen of omdat de elektriciteit afgesloten is. Daarop nam ze contact op met Whirlpool om hen te vragen de school een wasmachine te geven. Het ‘Care Counts’ ging van start in 18 arme scholen van St Louis (Missouri) en Fairfield (Californie).
 
Tegelijk met installatie van de wasmachines lanceerden Whirlpool en zijn bureau een programma om gegevens te verzamelen en te analyseren, waardoor aangetoond kon worden dat 90% van de kinderen die de machines gebruikten vaker naar school kwam. Er werden nog andere effecten vastgesteld: ze namen actiever deel aan de lessen en aan de buitenschoolse activiteiten. Het programma wordt uitgebreid naar 20 extra scholen en 300 scholen gaven al blijk van interesse. 



ARCHIVE / AWARDS

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier