SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions Creative Data: wasmachines om het absenteïsme op school tegen te gaan

Dinsdag 20 Juni 2017


Cannes Lions Creative Data: wasmachines om het absenteïsme op school tegen te gaan
Elk jaar stoppen zowat 4.000 kinderen uit armere milieus in de Verenigde Staten met school, waardoor de werkloosheid binnen die bevolkingsgroep tot 40% hoger ligt en er veel meer overheidssteun nodig is (+70%). Om iets aan dat probleem te doen startten Whirlpool en Digitas LBI het ‘Care Counts’ programma.
 
Het idee ontstond door een lerares die zich in gesprekken met ouders realiseerde dat veel leerlingen lessen missen als ze geen schone kleren hebben om aan te trekken, doordat hun familie geen wasmachine heeft, geen geld om wasmiddel te kopen of omdat de elektriciteit afgesloten is. Daarop nam ze contact op met Whirlpool om hen te vragen de school een wasmachine te geven. Het ‘Care Counts’ ging van start in 18 arme scholen van St Louis (Missouri) en Fairfield (Californie).
 
Tegelijk met installatie van de wasmachines lanceerden Whirlpool en zijn bureau een programma om gegevens te verzamelen en te analyseren, waardoor aangetoond kon worden dat 90% van de kinderen die de machines gebruikten vaker naar school kwam. Er werden nog andere effecten vastgesteld: ze namen actiever deel aan de lessen en aan de buitenschoolse activiteiten. Het programma wordt uitgebreid naar 20 extra scholen en 300 scholen gaven al blijk van interesse. 



ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier