SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions: de Belgen besparen, de Amerikanen spreken hun spaarpot aan

Zaterdag 17 Juni 2017


Cannes Lions: de Belgen besparen, de Amerikanen spreken hun spaarpot aan
41.170 inschrijvingen, ongeveer 2000 minder dan vorig jaar. Aldus de balans van ingediende werken voor de verschillende competities in Cannes dit jaar. Onze troepen dienden er 473 in, wat 59 minder is dan bij de vorige editie. Met 60 Belgische campagnes is Promo & Activation de populairste categorie bij onze landgenoten. Ze wordt op de voet gezeten door de Direct Lions, die 59 Belgische inschrijvingen tellen. Daarna volgen in afnemende volgorde: Media (55), PR (46), Cyber (39), Radio, Outdoor en Health & Wellness (29), Mobile (25), Design (19), Films (17), Film Craft (14), Print & Publishing (10), Digital Craft (9), Entertainment (8), Product Design (6), Innovation en Entertainment for Music (5), Creative Data en Titanium (3), Glass (2) en Integrated (1).  

De States geven de meeste centen uit aan het indienen van dossiers: ze schreven er 9.534 in, wat 6.384 meer is dan het Verenigd Koninkrijk (3.150 entries). Brazilië is het derde sterkst aanwezige land, met 3.020 cases. Ook op dit vlak is de Promo & Activation competitie de drukst beconcurreerde, met 3.432 inschrijvingen. Print & Publishing volgt met 3.276 deelnemers. Daarna komen Media (2.949), Cyber (2893) en Design (2.780). Er zijn nog vijf andere competities die meer dan 2000 entries tellen: Direct (2.719), Film (2.609), Film Craft (2.490), Health & Wellness (2.245) en, last but not least, PR (2.208).



ARCHIVE / CANNES LIONS 2017

JOBS


INTERVIEW

Erik Kessels (KesselsKramer):

Erik Kessels (KesselsKramer): "Je moet onzekerheid toelaten"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier