SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions: de Belgen besparen, de Amerikanen spreken hun spaarpot aan

Zaterdag 17 Juni 2017


Cannes Lions: de Belgen besparen, de Amerikanen spreken hun spaarpot aan
41.170 inschrijvingen, ongeveer 2000 minder dan vorig jaar. Aldus de balans van ingediende werken voor de verschillende competities in Cannes dit jaar. Onze troepen dienden er 473 in, wat 59 minder is dan bij de vorige editie. Met 60 Belgische campagnes is Promo & Activation de populairste categorie bij onze landgenoten. Ze wordt op de voet gezeten door de Direct Lions, die 59 Belgische inschrijvingen tellen. Daarna volgen in afnemende volgorde: Media (55), PR (46), Cyber (39), Radio, Outdoor en Health & Wellness (29), Mobile (25), Design (19), Films (17), Film Craft (14), Print & Publishing (10), Digital Craft (9), Entertainment (8), Product Design (6), Innovation en Entertainment for Music (5), Creative Data en Titanium (3), Glass (2) en Integrated (1).  

De States geven de meeste centen uit aan het indienen van dossiers: ze schreven er 9.534 in, wat 6.384 meer is dan het Verenigd Koninkrijk (3.150 entries). Brazilië is het derde sterkst aanwezige land, met 3.020 cases. Ook op dit vlak is de Promo & Activation competitie de drukst beconcurreerde, met 3.432 inschrijvingen. Print & Publishing volgt met 3.276 deelnemers. Daarna komen Media (2.949), Cyber (2893) en Design (2.780). Er zijn nog vijf andere competities die meer dan 2000 entries tellen: Direct (2.719), Film (2.609), Film Craft (2.490), Health & Wellness (2.245) en, last but not least, PR (2.208).



ARCHIVE / CANNES LIONS 2017

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier