SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions: de Belgen besparen, de Amerikanen spreken hun spaarpot aan

Zaterdag 17 Juni 2017


Cannes Lions: de Belgen besparen, de Amerikanen spreken hun spaarpot aan
41.170 inschrijvingen, ongeveer 2000 minder dan vorig jaar. Aldus de balans van ingediende werken voor de verschillende competities in Cannes dit jaar. Onze troepen dienden er 473 in, wat 59 minder is dan bij de vorige editie. Met 60 Belgische campagnes is Promo & Activation de populairste categorie bij onze landgenoten. Ze wordt op de voet gezeten door de Direct Lions, die 59 Belgische inschrijvingen tellen. Daarna volgen in afnemende volgorde: Media (55), PR (46), Cyber (39), Radio, Outdoor en Health & Wellness (29), Mobile (25), Design (19), Films (17), Film Craft (14), Print & Publishing (10), Digital Craft (9), Entertainment (8), Product Design (6), Innovation en Entertainment for Music (5), Creative Data en Titanium (3), Glass (2) en Integrated (1).  

De States geven de meeste centen uit aan het indienen van dossiers: ze schreven er 9.534 in, wat 6.384 meer is dan het Verenigd Koninkrijk (3.150 entries). Brazilië is het derde sterkst aanwezige land, met 3.020 cases. Ook op dit vlak is de Promo & Activation competitie de drukst beconcurreerde, met 3.432 inschrijvingen. Print & Publishing volgt met 3.276 deelnemers. Daarna komen Media (2.949), Cyber (2893) en Design (2.780). Er zijn nog vijf andere competities die meer dan 2000 entries tellen: Direct (2.719), Film (2.609), Film Craft (2.490), Health & Wellness (2.245) en, last but not least, PR (2.208).



ARCHIVE / CANNES LIONS 2017

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier