SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions: de Belgen besparen, de Amerikanen spreken hun spaarpot aan

Zaterdag 17 Juni 2017


Cannes Lions: de Belgen besparen, de Amerikanen spreken hun spaarpot aan
41.170 inschrijvingen, ongeveer 2000 minder dan vorig jaar. Aldus de balans van ingediende werken voor de verschillende competities in Cannes dit jaar. Onze troepen dienden er 473 in, wat 59 minder is dan bij de vorige editie. Met 60 Belgische campagnes is Promo & Activation de populairste categorie bij onze landgenoten. Ze wordt op de voet gezeten door de Direct Lions, die 59 Belgische inschrijvingen tellen. Daarna volgen in afnemende volgorde: Media (55), PR (46), Cyber (39), Radio, Outdoor en Health & Wellness (29), Mobile (25), Design (19), Films (17), Film Craft (14), Print & Publishing (10), Digital Craft (9), Entertainment (8), Product Design (6), Innovation en Entertainment for Music (5), Creative Data en Titanium (3), Glass (2) en Integrated (1).  

De States geven de meeste centen uit aan het indienen van dossiers: ze schreven er 9.534 in, wat 6.384 meer is dan het Verenigd Koninkrijk (3.150 entries). Brazilië is het derde sterkst aanwezige land, met 3.020 cases. Ook op dit vlak is de Promo & Activation competitie de drukst beconcurreerde, met 3.432 inschrijvingen. Print & Publishing volgt met 3.276 deelnemers. Daarna komen Media (2.949), Cyber (2893) en Design (2.780). Er zijn nog vijf andere competities die meer dan 2000 entries tellen: Direct (2.719), Film (2.609), Film Craft (2.490), Health & Wellness (2.245) en, last but not least, PR (2.208).



ARCHIVE / CANNES LIONS 2017






INTERVIEW

Dominique Fontignies (FCA Group):

Dominique Fontignies (FCA Group): "Door onze influencer marketingstrategie kunnen we ons tot een jongere doelgroep van mannen en vrouwen tussen 18 en 35 richten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier