SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: On air, online, in the air of niets van dat?

Zondag 11 Juni 2017


Seen from Space: On air, online, in the air of niets van dat?
De laatste golf van het radio-onderzoek (2017-1) geeft een zeer verschillend beeld voor het noorden en het zuiden wat het luisteren via internet bij de 25-54-jarigen betreft. In Vlaanderen neemt het aandeel van het internetluisteren sterk toe bij de 25-54-jarigen en vertegenwoordigt ongeveer 12%, met een sterk stijgende luisterduur (via internet) die oploopt tot 25 minuten bij de 35-54-jarigen.

Het zuiden sluit niet aan bij de voorspellingen. Terwijl de stijging van Q1 2016 ten opzichte van Q1 2015 spectaculair was, merken we begin 2017 een daling op de 12-44-jarigen, hoewel die groep a priori nochtans gunstig zou moeten staan tegenover deze evolutie. De situatie is paradoxaal: een sterke daling bij de 12-24-jarigen en een stijging – de enige – bij de 45-plussers, wat in totaal ongeveer een status-quo oplevert op de doelgroep 12+.

De Vlaamse luisteraars luisteren globaal maar naar de radio dan de Franstalige, dat is algemeen geweten, maar nu is het gewoon het dubbele.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW



"Ik ben trouw gebleven aan mijn favorieten", Frédéric Zouag (Agency MManager 2017)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier