SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: On air, online, in the air of niets van dat?

Zondag 11 Juni 2017


Seen from Space: On air, online, in the air of niets van dat?
De laatste golf van het radio-onderzoek (2017-1) geeft een zeer verschillend beeld voor het noorden en het zuiden wat het luisteren via internet bij de 25-54-jarigen betreft. In Vlaanderen neemt het aandeel van het internetluisteren sterk toe bij de 25-54-jarigen en vertegenwoordigt ongeveer 12%, met een sterk stijgende luisterduur (via internet) die oploopt tot 25 minuten bij de 35-54-jarigen.

Het zuiden sluit niet aan bij de voorspellingen. Terwijl de stijging van Q1 2016 ten opzichte van Q1 2015 spectaculair was, merken we begin 2017 een daling op de 12-44-jarigen, hoewel die groep a priori nochtans gunstig zou moeten staan tegenover deze evolutie. De situatie is paradoxaal: een sterke daling bij de 12-24-jarigen en een stijging – de enige – bij de 45-plussers, wat in totaal ongeveer een status-quo oplevert op de doelgroep 12+.

De Vlaamse luisteraars luisteren globaal maar naar de radio dan de Franstalige, dat is algemeen geweten, maar nu is het gewoon het dubbele.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Erik Kessels (KesselsKramer):

Erik Kessels (KesselsKramer): "Je moet onzekerheid toelaten"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier