SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: On air, online, in the air of niets van dat?

Zondag 11 Juni 2017


Seen from Space: On air, online, in the air of niets van dat?
De laatste golf van het radio-onderzoek (2017-1) geeft een zeer verschillend beeld voor het noorden en het zuiden wat het luisteren via internet bij de 25-54-jarigen betreft. In Vlaanderen neemt het aandeel van het internetluisteren sterk toe bij de 25-54-jarigen en vertegenwoordigt ongeveer 12%, met een sterk stijgende luisterduur (via internet) die oploopt tot 25 minuten bij de 35-54-jarigen.

Het zuiden sluit niet aan bij de voorspellingen. Terwijl de stijging van Q1 2016 ten opzichte van Q1 2015 spectaculair was, merken we begin 2017 een daling op de 12-44-jarigen, hoewel die groep a priori nochtans gunstig zou moeten staan tegenover deze evolutie. De situatie is paradoxaal: een sterke daling bij de 12-24-jarigen en een stijging – de enige – bij de 45-plussers, wat in totaal ongeveer een status-quo oplevert op de doelgroep 12+.

De Vlaamse luisteraars luisteren globaal maar naar de radio dan de Franstalige, dat is algemeen geweten, maar nu is het gewoon het dubbele.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier