SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: On air, online, in the air of niets van dat?

Zondag 11 Juni 2017


Seen from Space: On air, online, in the air of niets van dat?
De laatste golf van het radio-onderzoek (2017-1) geeft een zeer verschillend beeld voor het noorden en het zuiden wat het luisteren via internet bij de 25-54-jarigen betreft. In Vlaanderen neemt het aandeel van het internetluisteren sterk toe bij de 25-54-jarigen en vertegenwoordigt ongeveer 12%, met een sterk stijgende luisterduur (via internet) die oploopt tot 25 minuten bij de 35-54-jarigen.

Het zuiden sluit niet aan bij de voorspellingen. Terwijl de stijging van Q1 2016 ten opzichte van Q1 2015 spectaculair was, merken we begin 2017 een daling op de 12-44-jarigen, hoewel die groep a priori nochtans gunstig zou moeten staan tegenover deze evolutie. De situatie is paradoxaal: een sterke daling bij de 12-24-jarigen en een stijging – de enige – bij de 45-plussers, wat in totaal ongeveer een status-quo oplevert op de doelgroep 12+.

De Vlaamse luisteraars luisteren globaal maar naar de radio dan de Franstalige, dat is algemeen geweten, maar nu is het gewoon het dubbele.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Thierry Brynaert (Wavemaker):

Thierry Brynaert (Wavemaker): "Ik ga de nieuwe knowhow van onze bureaus niet zomaar weggeven"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier