SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

CB Awards: GP voor Friendship en DDB, Agency of the Year

Vrijdag 2 Juni 2017


CB Awards: GP voor Friendship en DDB, Agency of the Year
Dit jaar zijn er twee grote winnaars op de Creative Belgium Awards: Friendship en DDB Brussels. De eerste won de enige Grand Prix van deze editie, met ‘Nello & Patrasche’ voor Stad Anwerp in Outdoor; de tweede werd voor het tweede opeenvolgende jaar en met de vingers in de neus (25 punten meer dan de tweede) bekroond tot Agency of the Year. In totaal kregen de troepen van Peter Ampe en Odin Saillé 18 hoedjes, waarvan vier gouden, zes zilveren en acht bronzen.
 
Op het tweede schavotje van het podium staat Happiness met zijn drie Gold, vier Silver en zes Bronze. Dat is twee Gold minder dan FamousGrey dat wel ‘maar’ drie Silver en geen enkele Bronze krijgt. Resultaat, zeven punten minder dan het gelukkige bureau en de derde plaats op het podium...

De top vijf wordt vervolledigd door Air en mortierbrigade. Daarna volgen These Days, Publicis Brussels, Friendship, BBDO, Darwin, Duval Guillaume, TBWA en LDV United.
 
De juryleden kozen in totaal 1 GP, 16 Gold, 33 Silver en 40 Bronze uit de 680 inschrijvingen voor de competitie (versus 14 Gold, 35 Silver en 48 Bronze uit 733 ingeschreven campagnes vorig jaar).

Ontdek hier het volledige palmares en hier de Grand Prix en alle gouden campagnes.

 



ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier