SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

CB Awards: GP voor Friendship en DDB, Agency of the Year

Vrijdag 2 Juni 2017


CB Awards: GP voor Friendship en DDB, Agency of the Year
Dit jaar zijn er twee grote winnaars op de Creative Belgium Awards: Friendship en DDB Brussels. De eerste won de enige Grand Prix van deze editie, met ‘Nello & Patrasche’ voor Stad Anwerp in Outdoor; de tweede werd voor het tweede opeenvolgende jaar en met de vingers in de neus (25 punten meer dan de tweede) bekroond tot Agency of the Year. In totaal kregen de troepen van Peter Ampe en Odin Saillé 18 hoedjes, waarvan vier gouden, zes zilveren en acht bronzen.
 
Op het tweede schavotje van het podium staat Happiness met zijn drie Gold, vier Silver en zes Bronze. Dat is twee Gold minder dan FamousGrey dat wel ‘maar’ drie Silver en geen enkele Bronze krijgt. Resultaat, zeven punten minder dan het gelukkige bureau en de derde plaats op het podium...

De top vijf wordt vervolledigd door Air en mortierbrigade. Daarna volgen These Days, Publicis Brussels, Friendship, BBDO, Darwin, Duval Guillaume, TBWA en LDV United.
 
De juryleden kozen in totaal 1 GP, 16 Gold, 33 Silver en 40 Bronze uit de 680 inschrijvingen voor de competitie (versus 14 Gold, 35 Silver en 48 Bronze uit 733 ingeschreven campagnes vorig jaar).

Ontdek hier het volledige palmares en hier de Grand Prix en alle gouden campagnes.

 



ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW

Jason Romeyko (Serviceplan):

Jason Romeyko (Serviceplan): "Merken worden niet gemaakt door bureaus, maar door consumenten via hun conversaties"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier