SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Burger King bezondigt zich aan majesteitsschennis

Maandag 29 Mei 2017


Burger King bezondigt zich aan majesteitsschennis
Het merk heeft nog geen voet op Belgische bodem gezet (het eerste restaurant in België opent in juni zijn deuren in Antwerpen) en toch slaagde Burger King er al in het Paleis te schofferen. Dat is de schuld van een campagne die gemaakt werd door het Parijse bureau Buzzman, te zien via de sociale netwerken, affichage en online met een platform waar Burger King onze landgenoten oproept om hun koning te verkizen. Met andere woorden, om te kiezen tussen Koning Filip en Koning Burger.
 
Dat schoot natuurlijk in het verkeerde keelgat bij het Koninklijk Paleis. De woordvoerder herinnerde eraan dat het gebruik van het beeltenis van de Koning niet zonder toestemming mag worden gebruikt. “In dit geval hebben we geen enkel verzoek ontvangen en we zouden geweigerd hebben, want Burger King gebruikt het beeld van de Koning voor strikt commerciële doeleinden.”
 
Zie hierover ook de column van André Réclame.



ARCHIVE / BRANDS - ACTIVATION

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier