SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Burger King bezondigt zich aan majesteitsschennis

Maandag 29 Mei 2017


Burger King bezondigt zich aan majesteitsschennis
Het merk heeft nog geen voet op Belgische bodem gezet (het eerste restaurant in België opent in juni zijn deuren in Antwerpen) en toch slaagde Burger King er al in het Paleis te schofferen. Dat is de schuld van een campagne die gemaakt werd door het Parijse bureau Buzzman, te zien via de sociale netwerken, affichage en online met een platform waar Burger King onze landgenoten oproept om hun koning te verkizen. Met andere woorden, om te kiezen tussen Koning Filip en Koning Burger.
 
Dat schoot natuurlijk in het verkeerde keelgat bij het Koninklijk Paleis. De woordvoerder herinnerde eraan dat het gebruik van het beeltenis van de Koning niet zonder toestemming mag worden gebruikt. “In dit geval hebben we geen enkel verzoek ontvangen en we zouden geweigerd hebben, want Burger King gebruikt het beeld van de Koning voor strikt commerciële doeleinden.”
 
Zie hierover ook de column van André Réclame.



ARCHIVE / BRANDS - ACTIVATION

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier