SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Burger King bezondigt zich aan majesteitsschennis

Maandag 29 Mei 2017


Burger King bezondigt zich aan majesteitsschennis
Het merk heeft nog geen voet op Belgische bodem gezet (het eerste restaurant in België opent in juni zijn deuren in Antwerpen) en toch slaagde Burger King er al in het Paleis te schofferen. Dat is de schuld van een campagne die gemaakt werd door het Parijse bureau Buzzman, te zien via de sociale netwerken, affichage en online met een platform waar Burger King onze landgenoten oproept om hun koning te verkizen. Met andere woorden, om te kiezen tussen Koning Filip en Koning Burger.
 
Dat schoot natuurlijk in het verkeerde keelgat bij het Koninklijk Paleis. De woordvoerder herinnerde eraan dat het gebruik van het beeltenis van de Koning niet zonder toestemming mag worden gebruikt. “In dit geval hebben we geen enkel verzoek ontvangen en we zouden geweigerd hebben, want Burger King gebruikt het beeld van de Koning voor strikt commerciële doeleinden.”
 
Zie hierover ook de column van André Réclame.



ARCHIVE / BRANDS - ACTIVATION

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier