SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Zou jij een man die reclame wil beperken als regiebaas aannemen?, door Fred Bouchar (MM)

Zondag 28 Mei 2017


Zou jij een man die reclame wil beperken als regiebaas aannemen?, door Fred Bouchar (MM)
Dat deed nochtans Fox Networks – de Amerikaanse aandeelhouder van Transfer aan wie TF1, de zender die bekendstaat om zijn eindeloze reclametunnels, zijn reclamelot in België toevertrouwde. De nieuwe directeur van diens regie (President Advertising Revenues) heet Joe Marchese en hij heeft een bijzonder profiel voor die functie. Een maverick, zoals de Amerikanen zeggen. Zo verklaarde hij niet alleen dat hij positief staat tegenover het gebruik van adblockers, maar moedigt hij de industrie ook aan om haar reclame-inventarissen te beperken en haar model te herzien door op targeted advertising te mikken.

“Tot dusver was het gebruikelijk dat televisiebedrijven elkaars rivalen waren, maar vandaag komt het erop aan zich te concentreren op de kijkervaring van de gebruikers. Als je gewoon probeert je inkomsten te maximaliseren door steeds meer advertenties in de programma’s te proppen, zullen de mensen uiteindelijk zeggen: ‘Vergeet mij maar, ik kijk wel naar Netflix’”, verklaarde hij onlangs in Business Insider.
 
“We moeten reclame met zo weinig mogelijk onderbreking brengen. Dat hebben de consumenten ons te verstaan gegeven en het is onze taak daarin te slagen.” Marchese voorziet het ergste voor zenders die hun kijkers met reclame zouden blijven bombarderen. Al bij al stelt hij zich gewoon in de plaats van de doorsneeconsument.
 
Als voorstander van pull marketing wil hij bepaalde relevantere formaten stimuleren die beter aangepast zijn aan de opmars van web tv. Daarnaast koestert hij ook het idee adverteerders meer te laten betalen voor bepaalde vormen van reclamecontent voor een gesegmenteerder publiek.
 
“We zitten in een bereikbusiness, niet in de reclamebusiness”, stelt hij.
 
Nu RTL op het punt staat zijn #Evolve transformatieplan te starten, zou de disruptieve visie van deze regiebaas die grootgebracht is met reclame-engagement sinds zijn TrueX tijd wel eens inspirerend kunnen werken.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier