SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Folders bij de Flodders

Zondag 28 Mei 2017


Seen from Space: Folders bij de Flodders
NOM, Nationaal Onderzoek Multimedia, bij onze noorderburen, is het ‘Joint Industry Committee’ dat de opvolging van de verspreidingscijfers en de persbereikstudies in Nederland op papier en digitaal superviseert. Het actieterrein dat de traditionele media overstijgt, is sinds enkele jaren uitgebreid naar de folders. De cijfers geven een idee van de veerkracht van dit nochtans vaak bekritiseerde communicatiemiddel. Binnen bepaalde grenzen kunnen de cijfers vergeleken worden met die uit de MyShopi-studie die in België over hetzelfde onderwerp maar binnen een verschillend universum gevoerd worden (18 jaar en ouder, terwijl NOM start vanaf 13 jaar).

Het Belgische onderzoek wordt volledig online gevoerd op een kleinere steekproef dan de Nederlandse tegenhanger; volgens de resultaten zouden digitale folders een kritische massa hebben bereikt (meer dan 50% gelezen). De Nederlandse benadering is genuanceerder en wellicht realistischer (32%, in een land waar het internet algemeen verspreid is), omdat ze vertrekt van gecontroleerde methodes en een uitgebreid panel van respondenten. Bepaalde insights lopen gelijk, zoals de veerkracht van papier dat nog steeds een penetratie van meer dan 80% heeft.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier