SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Folders bij de Flodders

Zondag 28 Mei 2017


Seen from Space: Folders bij de Flodders
NOM, Nationaal Onderzoek Multimedia, bij onze noorderburen, is het ‘Joint Industry Committee’ dat de opvolging van de verspreidingscijfers en de persbereikstudies in Nederland op papier en digitaal superviseert. Het actieterrein dat de traditionele media overstijgt, is sinds enkele jaren uitgebreid naar de folders. De cijfers geven een idee van de veerkracht van dit nochtans vaak bekritiseerde communicatiemiddel. Binnen bepaalde grenzen kunnen de cijfers vergeleken worden met die uit de MyShopi-studie die in België over hetzelfde onderwerp maar binnen een verschillend universum gevoerd worden (18 jaar en ouder, terwijl NOM start vanaf 13 jaar).

Het Belgische onderzoek wordt volledig online gevoerd op een kleinere steekproef dan de Nederlandse tegenhanger; volgens de resultaten zouden digitale folders een kritische massa hebben bereikt (meer dan 50% gelezen). De Nederlandse benadering is genuanceerder en wellicht realistischer (32%, in een land waar het internet algemeen verspreid is), omdat ze vertrekt van gecontroleerde methodes en een uitgebreid panel van respondenten. Bepaalde insights lopen gelijk, zoals de veerkracht van papier dat nog steeds een penetratie van meer dan 80% heeft.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier