SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: CAZ vs ZES, de kleine zenders scoren punten

Zondag 28 Mei 2017


Seen from Space: CAZ vs ZES, de kleine zenders scoren punten
CAZ en ZES zijn de recente nieuwkomers bij respectievelijk Medialaan en SBS. In de druk beconcurreerde omgeving van de Nederlandstalige televisie is de verovering van een, twee of zelfs drie procent bereikaandeel een krachttoer die beide kleine zenders met verve volbrengen. Ze doen dat echter allebei in een andere stijl. Hoewel ze gekenmerkt worden door bijna hetzelfde bereik op de doelgroep 4+, spreken ze totaal andere doelgroepen aan. CAZ onderscheidt zich door zijn vooral mannelijke en globaal oudere kijkers, maar is toch ook selectief op de jonge mannen uit de hogere sociale klassen. Zes heeft precies het omgekeerde profiel: vrouwelijk en duidelijk jonger dan de Vlaamse televisie in het algemeen. De zender is zeer selectief op vrouwen in het algemeen en hyperselectief op zeer jonge vrouwen (15-34). Beide zenders zijn dus eerder complementair dan elkaars concurrent.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier