SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: In 2016 betaalde een lezer op tien voor een digitale krant

Zondag 21 Mei 2017


Seen from Space: In 2016 betaalde een lezer op tien voor een digitale krant
Het CIM publiceerde zopas de ‘brand reports’. Dat zijn de documenten die in principe een keer per jaar gepubliceerd worden en verslag uitbrengen van de gezondheid van de persmerken, met gegevens over het bereik, op papier en digitaal, over de verspreiding, de online aanwezigheid (ook via apps), maar ook misschien ooit de aanwezigheid op de sociale media. In afwachting van september, wanneer de nieuwe bereikstudie haar eerste resultaten zal leveren, publiceert het CIM de verspreidingscijfers voor 2016, alsook statistieken over de digitale aanwezigheid van de verschillende titels. Het is een mooie gelegenheid om te kijken naar het aandeel van de digitale verkoop in de totale betaalde verspreiding van de dagbladpers. Vorig jaar bedroeg het gemiddelde voor alle titels samen ongeveer 10%, waarbij er grote schommelingen bestaan tussen de verschillende nieuwsmerken onderling (minimum minder dan 3%, maximum bijna 40%). Ter vergelijking, in 2016 bedroeg de gemiddelde digitale verkoop voor de magazines amper 0,4%. De dagbladpers boekt een regelmatige vooruitgang: 5,5% in 2014, 7,7% in 2015, 9,9% in 2016. Nog constanter is moeilijk!



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Jason Romeyko (Serviceplan):

Jason Romeyko (Serviceplan): "Merken worden niet gemaakt door bureaus, maar door consumenten via hun conversaties"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier