SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: In 2016 betaalde een lezer op tien voor een digitale krant

Zondag 21 Mei 2017


Seen from Space: In 2016 betaalde een lezer op tien voor een digitale krant
Het CIM publiceerde zopas de ‘brand reports’. Dat zijn de documenten die in principe een keer per jaar gepubliceerd worden en verslag uitbrengen van de gezondheid van de persmerken, met gegevens over het bereik, op papier en digitaal, over de verspreiding, de online aanwezigheid (ook via apps), maar ook misschien ooit de aanwezigheid op de sociale media. In afwachting van september, wanneer de nieuwe bereikstudie haar eerste resultaten zal leveren, publiceert het CIM de verspreidingscijfers voor 2016, alsook statistieken over de digitale aanwezigheid van de verschillende titels. Het is een mooie gelegenheid om te kijken naar het aandeel van de digitale verkoop in de totale betaalde verspreiding van de dagbladpers. Vorig jaar bedroeg het gemiddelde voor alle titels samen ongeveer 10%, waarbij er grote schommelingen bestaan tussen de verschillende nieuwsmerken onderling (minimum minder dan 3%, maximum bijna 40%). Ter vergelijking, in 2016 bedroeg de gemiddelde digitale verkoop voor de magazines amper 0,4%. De dagbladpers boekt een regelmatige vooruitgang: 5,5% in 2014, 7,7% in 2015, 9,9% in 2016. Nog constanter is moeilijk!



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier