SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: In 2016 betaalde een lezer op tien voor een digitale krant

Zondag 21 Mei 2017


Seen from Space: In 2016 betaalde een lezer op tien voor een digitale krant
Het CIM publiceerde zopas de ‘brand reports’. Dat zijn de documenten die in principe een keer per jaar gepubliceerd worden en verslag uitbrengen van de gezondheid van de persmerken, met gegevens over het bereik, op papier en digitaal, over de verspreiding, de online aanwezigheid (ook via apps), maar ook misschien ooit de aanwezigheid op de sociale media. In afwachting van september, wanneer de nieuwe bereikstudie haar eerste resultaten zal leveren, publiceert het CIM de verspreidingscijfers voor 2016, alsook statistieken over de digitale aanwezigheid van de verschillende titels. Het is een mooie gelegenheid om te kijken naar het aandeel van de digitale verkoop in de totale betaalde verspreiding van de dagbladpers. Vorig jaar bedroeg het gemiddelde voor alle titels samen ongeveer 10%, waarbij er grote schommelingen bestaan tussen de verschillende nieuwsmerken onderling (minimum minder dan 3%, maximum bijna 40%). Ter vergelijking, in 2016 bedroeg de gemiddelde digitale verkoop voor de magazines amper 0,4%. De dagbladpers boekt een regelmatige vooruitgang: 5,5% in 2014, 7,7% in 2015, 9,9% in 2016. Nog constanter is moeilijk!



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Erik Kessels (KesselsKramer):

Erik Kessels (KesselsKramer): "Je moet onzekerheid toelaten"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier