SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

'Yo @Wendy's. How many retweets for a year of free chicken nuggets?' door Fred Bouchar (MM)

Zondag 21 Mei 2017


'Yo @Wendy's. How many retweets for a year of free chicken nuggets?' door Fred Bouchar (MM)
Stel dat je in de plaats was geweest van de Amerikaanse fastfood keten Wendy’s. Zou jij dan bovenstaande tweet die een tiener uit Reno in Nevada op 5 april verstuurde dan beantwoord hebben? Een tweet zoals het bedrijf er elke dag wel duizenden moet krijgen… Wendy’s aarzelde geen seconde en antwoordde binnen het uur: achttien miljoen. Waarom achttien miljoen weet niemand en het heeft geen belang. Wat telt, is dat de 16-jarige Carter Wilkerson die de tweet postte, de uitdaging aanging: ‘Consider it done’, tweette hij met zijn account dat op dat moment amper 150 abonnees telde. En zo begon de #NuggsForCarter challenge.
 
In enkele dagen tijd mobiliseerde de kwestie de hele twittosfeer en kreeg Carter steun uit alle hoeken. Google, Amazon, Microsoft, LinkedIn en zelfs Twitter zelf namen de uitdaging aan. Op 13 april werd de jongen zelfs uitgenodigd bij TheEllenShow, het programma van Ellen DeGeneres. Je herinnert je vast haar beroemde selfie op de Oscars van 2014… De presentatrice daagde de jongen om haar record van 3,4 miljoen retweets te breken. Wie niet waagt, niet wint. Op 9 mei rondde Carter de kaap van 3,4 miljoen retweets. Dat is iets meer dan 1% van alle actieve Twitteraars wereldwijd!
 
Los van het nieuwe wereldrecord dat zelfs erkend werd door Guinness, zorgde deze communicatieactie – waarvan we aannemen dat ze geïmproviseerd is – ervoor dat Wendy’s zijn aantal Twitter-abonnees met 200.000 kon uitbreiden. Het leverde een aanzienlijk pak media-aandacht op. Het uitzonderlijk hoge virale karakter van de challenge – die achter de schermen misschien gestuurd werd door de social marketing experts van Wendy’s, hoewel er niets is om dat te bewijzen – illustreert eens te meer het groeiende belang van micro-influencers.
 
Merken letten niet noodzakelijk meer op grote aantallen followers, ze mikken meer op persoonlijkheden binnen kleinere, actievere en trouwere communities. Recent onderzoek toonde aan dat het belang en de omvang van celebrity-netwerken weinig impact hebben op het engagement van de consument. Hoe groter het netwerk, hoe lager het engagement zelfs. Om te onthouden.
 
Overigens telt het Twitter-account van Carter vandaag meer dan 100.000 abonnees.



ARCHIVE / BRANDS - STRATEGY

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier