SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

TV Queen, door Stephan Salberter (Head of Corporate Communication and Relations, ING)

Dinsdag 23 Mei 2017


TV Queen, door Stephan Salberter (Head of Corporate Communication and Relations, ING)
Waarnemers analyseren de overwinning van Emmanuel Macron op alle mogelijke manieren, vanuit de meest uiteenlopende perspectieven. Volgens Amid (Faljaoui, Directeur Franstalige magazines bij Roularta, nvdr), is de man een start-up. Terwijl Barack Obama zijn eerste mandaat won dankzij de sociale media en zijn beroemde ‘The Great Schlep’ beweging – een schitterende case in Cannes – zijn deze keer de traditionele media, onderzoekjournalistiek en televisie de grote winnaars.
 
OK, het is niet de moeder van alle schermen (dat blijft het witte doek), maar onze vertrouwde buis heeft toch haar adelbrieven heroverd. Natuurlijk wierp de sociale strategie van Macron haar vruchten af, herbekijk zeker de uitstekende reportage van TF1 in dit verband, terwijl de leugens, agressiviteit, fake news en beledigingen aan het adres van de professionele journalisten deze keer niet loonden. Net zoals de muziekindustrie festivals en belevingen een jeugdige impuls gaf, deed Emmanuel Macron hetzelfde met meetings en televisie, met precies de juiste digitale touch voor de customer experience.
 
Televisie speelde hier een primordiale rol en bevestigde zijn leadership als samenbrengend medium dat het mogelijk maakt om emotie te delen, dankzij de kracht van live en professionele content. Zijn vele formats, zijn debatten met specialisten, zijn live uitzendingen en panels, zijn journalisten, hebben het presidentiële imago helpen vormen. De verkozen president nam de in 1981 door Mitterrand uitgewerkte setting in het Panthéon als referentie – die televisie op het lijf geschreven was – voor zijn beelden van het Louvre. Hoewel het campagneteam uiterst digitaal is, liet het de traditionele media niet links liggen en het behandelde de journalisten met respect zoals het hoort.
 
Via het journaal, het duel met Le Pen, de aftelling om 20u of de inauguratie, televisie behield zijn rol als spil binnen de communicatie; het was zijn timing, met zijn journalisten die de toon zetten. Hoewel het medium bepaalde aspecten van zijn businessmodel bedreigd ziet, blijft het onklopbaar voor grote live gebeurtenissen.
 
 
 
 



ARCHIVE / MEDIA - AUDIOVISUAL

JOBS


INTERVIEW

Erik Kessels (KesselsKramer):

Erik Kessels (KesselsKramer): "Je moet onzekerheid toelaten"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier