SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

TV Queen, door Stephan Salberter (Head of Corporate Communication and Relations, ING)

Dinsdag 23 Mei 2017


TV Queen, door Stephan Salberter (Head of Corporate Communication and Relations, ING)
Waarnemers analyseren de overwinning van Emmanuel Macron op alle mogelijke manieren, vanuit de meest uiteenlopende perspectieven. Volgens Amid (Faljaoui, Directeur Franstalige magazines bij Roularta, nvdr), is de man een start-up. Terwijl Barack Obama zijn eerste mandaat won dankzij de sociale media en zijn beroemde ‘The Great Schlep’ beweging – een schitterende case in Cannes – zijn deze keer de traditionele media, onderzoekjournalistiek en televisie de grote winnaars.
 
OK, het is niet de moeder van alle schermen (dat blijft het witte doek), maar onze vertrouwde buis heeft toch haar adelbrieven heroverd. Natuurlijk wierp de sociale strategie van Macron haar vruchten af, herbekijk zeker de uitstekende reportage van TF1 in dit verband, terwijl de leugens, agressiviteit, fake news en beledigingen aan het adres van de professionele journalisten deze keer niet loonden. Net zoals de muziekindustrie festivals en belevingen een jeugdige impuls gaf, deed Emmanuel Macron hetzelfde met meetings en televisie, met precies de juiste digitale touch voor de customer experience.
 
Televisie speelde hier een primordiale rol en bevestigde zijn leadership als samenbrengend medium dat het mogelijk maakt om emotie te delen, dankzij de kracht van live en professionele content. Zijn vele formats, zijn debatten met specialisten, zijn live uitzendingen en panels, zijn journalisten, hebben het presidentiële imago helpen vormen. De verkozen president nam de in 1981 door Mitterrand uitgewerkte setting in het Panthéon als referentie – die televisie op het lijf geschreven was – voor zijn beelden van het Louvre. Hoewel het campagneteam uiterst digitaal is, liet het de traditionele media niet links liggen en het behandelde de journalisten met respect zoals het hoort.
 
Via het journaal, het duel met Le Pen, de aftelling om 20u of de inauguratie, televisie behield zijn rol als spil binnen de communicatie; het was zijn timing, met zijn journalisten die de toon zetten. Hoewel het medium bepaalde aspecten van zijn businessmodel bedreigd ziet, blijft het onklopbaar voor grote live gebeurtenissen.
 
 
 
 



ARCHIVE / MEDIA - AUDIOVISUAL

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier