SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Surfers en cinefielen

Zondag 14 Mei 2017


GlobalWebIndex voerde een onderzoek bij filmminnende internauten (die minstens een keer per maand naar de bioscoop gaan) in 40 landen en vijf werelddelen. Het onderzoek toont dat die hetzelfde profiel hebben als de heavy users van de bioscoop in het algemeen: ze zijn jong en gegoed. Op de groeimarkten is de proportie van de ‘surfers cinema goers’ met stip het grootst (Mexico, India, China, Brazilië,…), terwijl er geen enkel Noord-Europees land in de top vijftien staat. Daar ligt de internetpenetratie bijzonder hoog, waardoor het basisuniversum van de internetgebruikers dichter bij dat van de totale bevolking ligt. Op de groeimarkten is de surfende bevolking per definitie meer upscale dan de totale bevolking. Voor België maken de CIM-cijfers (die al dateren van een hele tijd geleden) gewag van een proportie van slechts 21%, maar laten we niet vergeten dat het onderzoek van GlobalWebIndex exclusief online gevoerd wordt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier