SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Surfers en cinefielen

Zondag 14 Mei 2017


GlobalWebIndex voerde een onderzoek bij filmminnende internauten (die minstens een keer per maand naar de bioscoop gaan) in 40 landen en vijf werelddelen. Het onderzoek toont dat die hetzelfde profiel hebben als de heavy users van de bioscoop in het algemeen: ze zijn jong en gegoed. Op de groeimarkten is de proportie van de ‘surfers cinema goers’ met stip het grootst (Mexico, India, China, Brazilië,…), terwijl er geen enkel Noord-Europees land in de top vijftien staat. Daar ligt de internetpenetratie bijzonder hoog, waardoor het basisuniversum van de internetgebruikers dichter bij dat van de totale bevolking ligt. Op de groeimarkten is de surfende bevolking per definitie meer upscale dan de totale bevolking. Voor België maken de CIM-cijfers (die al dateren van een hele tijd geleden) gewag van een proportie van slechts 21%, maar laten we niet vergeten dat het onderzoek van GlobalWebIndex exclusief online gevoerd wordt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW



"Ik ben trouw gebleven aan mijn favorieten", Frédéric Zouag (Agency MManager 2017)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier