SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Surfers en cinefielen

Zondag 14 Mei 2017


GlobalWebIndex voerde een onderzoek bij filmminnende internauten (die minstens een keer per maand naar de bioscoop gaan) in 40 landen en vijf werelddelen. Het onderzoek toont dat die hetzelfde profiel hebben als de heavy users van de bioscoop in het algemeen: ze zijn jong en gegoed. Op de groeimarkten is de proportie van de ‘surfers cinema goers’ met stip het grootst (Mexico, India, China, Brazilië,…), terwijl er geen enkel Noord-Europees land in de top vijftien staat. Daar ligt de internetpenetratie bijzonder hoog, waardoor het basisuniversum van de internetgebruikers dichter bij dat van de totale bevolking ligt. Op de groeimarkten is de surfende bevolking per definitie meer upscale dan de totale bevolking. Voor België maken de CIM-cijfers (die al dateren van een hele tijd geleden) gewag van een proportie van slechts 21%, maar laten we niet vergeten dat het onderzoek van GlobalWebIndex exclusief online gevoerd wordt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier