SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

'Taal is geen filter, goesting wel', door Creative Belgium

Zaterdag 13 Mei 2017


'Taal is geen filter, goesting wel', door Creative Belgium
Naar aanleiding van ons edito "Keep hope alive!" kregen we deze reactie van Isabel Van den Broeck, Managing Director van Creative Belgium.
 
"Creative Belgium is een ledenvereniging. Een organisatie die bestaat dankzij de leden en het engagement van deze leden. Het unieke aan dit statuut is dat de werking gesteund is dankzij een actief engagement van de leden. Iedereen is welkom. Maar deelnemen aan de raad van bestuur doe je niet voor jezelf, wel voor het vak, voor de sector en voor de volgende generatie. Dergelijk engagement voor drie jaar kan niet gesteund worden door enkel achtergrond, herkomst of taal. Dat is niet de juiste filter of voorwaarde.
 
Maar we willen wel mee het debat voeren om meer vrouwen en ook meer Franstaligen naar de voorgrond te laten treden. En als we dan toch kijken naar herkomst of taal binnen de creatieve sector, dan kunnen we alleen maar vaststellen dat er een realiteit is die we niet mogen negeren. Van onze corporate members zijn er in totaal slechts 5 Franstalige CD’s.
 
Dus, beste creatieve vrienden: Carl Andry, Hugo Battistel, Jonathan Benois, Mathieu Cardon, Marie-Laure Cliquennois, Mana Constantinescu, Sophie Colens, Stéphane Daniel, Thomas Danthine, François Daubresse, Antoine de Bellefroid, Lou Delpierre, Massimo De Pascale, Denis Dubrulle, Bill Bilquin, Gilles de Boncourt, Philippe Fass, Romain Felix, Nicolas Gaspart, Gregory Ginterdaele, Jeremie Goldwasser, Benoît Hilson, Eric Hollander, Isabelle Hubinon, Laurie Lacourt, Jean-Paul Lefebvre, Hugues Legros, Eric Maerschalck, François Massinon, Michael Mikiels, Benoît Menetret, Sophie Norman, Yannick Pringels, Catherine Quadens, Paul Servaes, Nathalie Strybos, Philippe Thito, Didier Vanden Brande, Laurence Van De Putte, Michel Van Dyck, Benoît Vancauwenberghe, Jean-Marc Wachsmann, Quentin Wathelet, Antoine Wellens, Frédéric Zouag…
 
Spijtig dat we geen kandidatuur van jullie ontvangen hebben. Iedereen is welkom. Noteer dus alvast de verkiezingen in 2020 in jullie agenda, mèt goesting.
 
Ps: We kunnen uiteraard rekenen op vrijwillige medewerking - voor vele projecten zoals de New Talent Award en de Radio School - van Antoinette Ribas, Benoit Van Cauwenberghe, Philippe Dorval, Laurence Van de Putte, Xavier Bouillon, Arnaud Pitz, Alain Janssens, etc…. met enthousiasme en omwille van hun vakmanschap.
 
Waarvoor een dikke MERCI."



ARCHIVE / ASSOCIATIONS






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier