SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Power to the (viewing) people

Zondag 7 Mei 2017


De kijkers hebben de macht gegrepen, dat is duidelijk, en het blijkt nogmaals uit de duizelingwekkende opmars van time shift viewing de afgelopen achttien maanden. Begin dit jaar vertegenwoordigde uitgesteld kijken een kwart van het bereik van de commerciële zenders in het noorden en bijna 20% voor die van het zuiden. De vrijheid om het kijkmoment zelf te kiezen gaat gepaard met de vrijheid om al dan niet naar reclame te kijken; het zal niemand verbazen dat veel kijkers hem overslaan als ze uitgesteld kijken. Aangezien het rendement van TSV inzake reclame-GRP’s veel lager is dan bij live, baart de opmars van TSV dan ook terecht zorgen. Dat geldt zeker in het noorden dat veel minder commerciële contacten (of GRP’s) levert dan het zuiden en momenteel een hoger aandeel TSV heeft.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier