SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Power to the (viewing) people

Zondag 7 Mei 2017


De kijkers hebben de macht gegrepen, dat is duidelijk, en het blijkt nogmaals uit de duizelingwekkende opmars van time shift viewing de afgelopen achttien maanden. Begin dit jaar vertegenwoordigde uitgesteld kijken een kwart van het bereik van de commerciële zenders in het noorden en bijna 20% voor die van het zuiden. De vrijheid om het kijkmoment zelf te kiezen gaat gepaard met de vrijheid om al dan niet naar reclame te kijken; het zal niemand verbazen dat veel kijkers hem overslaan als ze uitgesteld kijken. Aangezien het rendement van TSV inzake reclame-GRP’s veel lager is dan bij live, baart de opmars van TSV dan ook terecht zorgen. Dat geldt zeker in het noorden dat veel minder commerciële contacten (of GRP’s) levert dan het zuiden en momenteel een hoger aandeel TSV heeft.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier