SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Stéphane Coruble: "De naam RTL AdConnect belichaamt onze nieuwe missie en positionering"

Zondag 7 Mei 2017


Stéphane Coruble:
Zeg niet meer IP Network maar RTL AdConnect. De internationale regie van RTL Group positioneert zich voortaan als een uniek ‘Total Video’ contactpunt voor alle adverteerders die buiten hun grenzen willen communiceren via krachtige media, ondersteund door lokale expertise. Tekst en uitleg door Managing Director Stéphane Coruble die preciseerde dat deze switch geen enkele impact heeft op de toekomst van het merk IP in België.

Waarom verandert IP Network zijn naam in RTL AdConnect?
Als internationale regie richten we ons vandaag tot alle types van internationale adverteerders en bieden we een globale toegang tot het hele aanbod van RTL en zijn partners, met de zenders, radiostations, websites en de volledige bijhorende lokale expertise (commerciële formules, data, bereikmetingen, trends,…). In de huidige complexe, digitale wereld hebben we een sterk merk nodig en omdat RTL over die troef beschikt in elk van de landen waar het aanwezig is, wordt het opgenomen in de naam. Ad verwijst dan weer naar onze missie als reclamecontactpersoon en Connect benadrukt de digitale transformatie die de media ondergaan. Natuurlijk zinspeelt het ook op het onderliggende concept van de one-stop shop waar adverteerders terechtkunnen voor de aankoop van hun campagnes, maar ook voor strategisch advies bijvoorbeeld. Deze visie wordt samengevat in de nieuwe baseline ‘International Advertising Solutions’. We bieden met andere woorden Audience dankzij onze krachtige dekking, Insights via onze erkende expertise, onze case studies en de data uit onze onderzoeken en Solutions via het engagement van ons bereik met premium content in een merkveilige omgeving.

Jullie portefeuille beperkt zich niet langer tot de RTL-groep alleen.
Dat klopt. Hij omvat enerzijds de markten waar RTL aanwezig is (België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Zwitserland, Luxemburg, Oostenrijk, Hongarije en Kroatië), anderzijds de markten waar de regie samenwerkt met externe partners die een leiderspositie bezetten op hun markt, zoals ITV in het Verenigd Koninkrijk, de RAI in Italië en Medialaan (VTM). Met deze portefeuille kan de regie elke dag 160 miljoen Europeanen bereiken. Op termijn wordt de geografische dekking nog versterkt, onder andere in Scandinavië en Oost-Europa (meer bepaald in Polen). Daarnaast willen we ook verticaal groeien via agenten die ons vertegenwoordigen in de Verenigde Staten of Azië, om de potentiële klanten te kunnen bereiken waar ze zich bevinden. Voor hen zijn we de ontcijferaars van de Europese markt, dankzij de lokale expertise waarover we beschikken. Zo kunnen we beantwoorden aan hun behoefte aan overzichtelijke eenvoud en efficiëntie.

De groei is niet alleen geografisch. Jullie innoveren je aanbod ook via technologische ontwikkelingen inzake programmatic en addressable tv. Kun je die even toelichten?
In plaats van enkel nog klassieke reclamecampagnes op radio en tv aan te bieden, omvat ons aanbod voortaan ook digital: catch-up tv, YouTube-kanalen, branded content,… De RTL-groep heeft de afgelopen jaren aanzienlijk geïnvesteerd in nieuwe platformen, vooral gespecialiseerd in programmatic video, bijvoorbeeld via SpotX, het Amerikaanse Supply Side Platform, en Smartclip dat vandaag meer dan 700 uitgevers wereldwijd omvat. Via Smartclip kunnen we onze digitale activiteit ook uitbreiden naar smart tv, met het allereerste addressable tv-aanbod op de Duitse markt. Dan is er nog ons partnerschap met het Demand Side Platform VideoAmp dat toegang verleent tot de digitale multilokale inventaris van de RTL-groep.

Iets totaal anders. Heeft de komst van TF1 naar België een impact op jullie activiteiten?
Rechtstreeks niet, neen, onrechtstreeks wel, omdat we net een eerste aanbod hebben uitgewerkt dat M6 en RTL TVI combineert; dat richt zich tot de spelers in de e-commerce die zich zowel tot de Franse als de Belgische markt willen richten en we dus een antwoord hebben voor verschillende landen tegelijk. Daarmee bieden we iets wat TF1 niet kan. Maar het is duidelijk dat de komst van TF1 disruptief zou kunnen zijn voor de Belgische markt.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier