SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Keep hope alive!, door Damien Lemaire (MM)

Zondag 7 Mei 2017


Keep hope alive!, door Damien Lemaire (MM)
Carl Andry, Hugo Battistel, Jonathan Benois, Mathieu Cardon, Marie-Laure Cliquennois, Mana Constantinescu, Sophie Colens, Stéphane Daniel, Thomas Danthine, François Daubresse, Antoine de Bellefroid, Lou Delpierre, Massimo De Pascale, Philippe Dorval, Bill Bilquin, Gilles de Boncourt, Philippe Fass, Romain Felix, Nicolas Gaspart, Gregory Ginterdaele, Jeremie Goldwasser, Alain Janssens, Benoît Hilson, Eric Hollander, Isabelle Hubinon, Laurie Lacourt, Jean-Paul Lefebvre, Hugues Legros, Eric Maerschalck, François Massinon, Michael Mikiels, Benoît Menetret, Sophie Norman, Arnaud Pitz, Yannick Pringels, Catherine Quadens, Antoinette Ribas, Paul Servaes, Nathalie Strybos, Philippe Thito, Didier Vanden Brande, Laurence Van De Putte, Michel Van Dyck, Benoît Vancauwenberghe, Jean-Marc Wachsmann, Quentin Wathelet, Antoine Wellens, Frédéric Zouag, en ik vergeet er, niet van de minstens bovendien…
 
Merde, gasten, jullie hebben me bang gemaakt. Een case movie lang dacht ik echt even dat er geen enkele Franstalige creatief in België meer over was. ’t Was zo erg dat ik bijna op het punt stond om mijn spaarvarken aan te spreken om ook nieuwe stukken van twee euro te laten maken.
 
Gelukkig slaagde een ommetje doorheen jullie lijfboek, enfin de index van jullie laatste ‘book’ om precies te zijn, erin me gerust te stellen. Neen, de Franstalige creatieven zijn niet verdwenen en ze zijn evenmin met uitsterven bedreigd. Ze wachten ook niet op een orgaandonor. Sterker nog, op basis van de lijst zijn er zelfs nog genoeg over om een board te vormen en zelfs integraal alle jury’s van de Creatives Belgium Awards samen te bemannen.
 
Geef toe, in deze periode waarin ’s lands allerbeste creaties van het afgelopen jaar onder de loep worden genomen door jury’s waarin de taalkundige pariteit (naast andere dingen, maar da’s dan weer een ander verhaal) gesmolten is als Snowman voor de zon, is dat toch belangrijk, klarafy als een klontje, toch?
 
“Dam, je hebt geen real view van de dingen, je ziet van alles over het hoofd”, hoor ik jullie al zeggen. Misschien, ware het niet dat ik niet de enige ben met deze diagnose. Zelfs Louise zou hem gegoogled hebben op haar telefoon!
 
Alle gekheid op een stokje, beste creatieve vrienden, ik bedoel gewoon dat het toch gezonder en beter zou zijn voor iedereen – adverteerders inbegrepen – dat ‘klassiekere’ boards en jury’s zonder enige filter hun comeback zouden maken. Denken jullie dat ook niet? Daarmee bedoel ik dan boards en jury’s waarin geen enkele van de children (Frans- of Nederlandstalig, jongen of meisje) uit de wonderlijke Belgische reclamewereld als vermist zou worden gemeld. Ik vraag hiermee toch geen f… Bicky Beef Miracle, of toch wel?
 
In afwachting: keep hope alive!
 
La bise,
Dam.
 
PS. Om in dezelfde geest te blijven, weet dat Brussel, Chaudfontaine, Dinant, Namen en Spa ook een heel mooi casino hebben.



ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier