SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: een radicale verandering van de mediamix

Zondag 23 April 2017


De nieuwe digitale pige van MDB schudt de mediamix zoals we die kenden sinds 2006 volledig door elkaar. Die omvatte internet met enkel display (zonder programmatic), ten bedrage van 5 tot 7%. In de nieuwe studie stijgt het aandeel tot meer dan 20%. De verdeling verschuift dus aanzienlijk en we zullen deze nieuwe normen moeten leren interpreteren. Zo is het belangrijk te onthouden dat MDB een onderzoek naar de reclamedruk is: programmatic wordt dan ook gevaloriseerd aan dezelfde kost/contact voorwaarden als de klassieke (rechtstreekse) aankoop.
 
Laten we ook enkel vergelijken wat vergelijkbaar is: ook voor display buiten programmatic is de methodologie grondig veranderd; voor offline media blijven echter alle vergelijkingen mogelijk. De nieuwe internetstudie is nog voor verbetering vatbaar, maar is tegelijk een enorme stap vooruit.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Meet & read @ UBA Trends Day David Mattin, Head of Trends & Insights, TrendWatching (UK)

Meet & read @ UBA Trends Day David Mattin, Head of Trends & Insights, TrendWatching (UK)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier