SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: een radicale verandering van de mediamix

Zondag 23 April 2017


De nieuwe digitale pige van MDB schudt de mediamix zoals we die kenden sinds 2006 volledig door elkaar. Die omvatte internet met enkel display (zonder programmatic), ten bedrage van 5 tot 7%. In de nieuwe studie stijgt het aandeel tot meer dan 20%. De verdeling verschuift dus aanzienlijk en we zullen deze nieuwe normen moeten leren interpreteren. Zo is het belangrijk te onthouden dat MDB een onderzoek naar de reclamedruk is: programmatic wordt dan ook gevaloriseerd aan dezelfde kost/contact voorwaarden als de klassieke (rechtstreekse) aankoop.
 
Laten we ook enkel vergelijken wat vergelijkbaar is: ook voor display buiten programmatic is de methodologie grondig veranderd; voor offline media blijven echter alle vergelijkingen mogelijk. De nieuwe internetstudie is nog voor verbetering vatbaar, maar is tegelijk een enorme stap vooruit.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie



DOSSIER  



AMMA 2017: de gouden cases  


Het palmares van de AMMA 2017 die georganiseerd worden door de GRP en de steun genieten van de UMA, wordt overheerst door Space, verkozen tot Mediabureau van het Jaar, PHD Media (2 Gold + 1 Silver...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier