SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: een radicale verandering van de mediamix

Zondag 23 April 2017


De nieuwe digitale pige van MDB schudt de mediamix zoals we die kenden sinds 2006 volledig door elkaar. Die omvatte internet met enkel display (zonder programmatic), ten bedrage van 5 tot 7%. In de nieuwe studie stijgt het aandeel tot meer dan 20%. De verdeling verschuift dus aanzienlijk en we zullen deze nieuwe normen moeten leren interpreteren. Zo is het belangrijk te onthouden dat MDB een onderzoek naar de reclamedruk is: programmatic wordt dan ook gevaloriseerd aan dezelfde kost/contact voorwaarden als de klassieke (rechtstreekse) aankoop.
 
Laten we ook enkel vergelijken wat vergelijkbaar is: ook voor display buiten programmatic is de methodologie grondig veranderd; voor offline media blijven echter alle vergelijkingen mogelijk. De nieuwe internetstudie is nog voor verbetering vatbaar, maar is tegelijk een enorme stap vooruit.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Hans De Rore:

Hans De Rore: "Mediafin lanceert 'Only Human' garantie"



DOSSIER  



Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie 2017: 13 winnaars  


Hoewel de organisatoren het aantal dossiers dat oorspronkelijk ingediend werd niet aankondigden, waardoor er geen vergelijkingen kunnen gemaakt worden van het ene jaar ten opzichte van het andere,...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier