SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: de revolutie van de MDB/internet-pige

Zondag 23 April 2017


Een revolutie in de MDB/Nielsen-pige met de eerste publicatie van de nieuwe Internet-pige (januari-februari 2017). Een heuse omwenteling, want er wordt overgeschakeld van een volledig declaratieve pige (DMA/Nielsen) naar een onafhankelijke pige gebaseerd op de dagelijkse crawling van de sites door gepersonaliseerde robots (Pathmatics/Nielsen). MDB dekt nog steeds niet het volledige digitale universum, maar de tool verruimt toch aanzienlijk zijn perimeter. Hij omvat voortaan ook de via programmatic aangekochte display en in zekere mate video, live en programmatic (behalve mobile programmatic). De meting van video is nog onvolledig, maar volgens de operator zou die de komende maanden moeten uitbreiden. Er werden ook nieuwe spelers in de meting opgenomen, onder wie YouTube. 



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Karolien Vanhelden (THoM):

Karolien Vanhelden (THoM): "Het is niet meer mobile first, maar machine learning first."



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier