SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: de revolutie van de MDB/internet-pige

Zondag 23 April 2017


Een revolutie in de MDB/Nielsen-pige met de eerste publicatie van de nieuwe Internet-pige (januari-februari 2017). Een heuse omwenteling, want er wordt overgeschakeld van een volledig declaratieve pige (DMA/Nielsen) naar een onafhankelijke pige gebaseerd op de dagelijkse crawling van de sites door gepersonaliseerde robots (Pathmatics/Nielsen). MDB dekt nog steeds niet het volledige digitale universum, maar de tool verruimt toch aanzienlijk zijn perimeter. Hij omvat voortaan ook de via programmatic aangekochte display en in zekere mate video, live en programmatic (behalve mobile programmatic). De meting van video is nog onvolledig, maar volgens de operator zou die de komende maanden moeten uitbreiden. Er werden ook nieuwe spelers in de meting opgenomen, onder wie YouTube. 



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier