SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: TV kijken op internet, hoofdzakelijk op maat

Zondag 2 April 2017


In Groot-Brittannië superviseert de BARB de klassieke tv-bereikstudie, maar ze wil die uitbreiden naar andere kijkvormen dan de traditionele consumptie via scherm. Daarom lanceerde het instituut het ‘Dovetail’ project. Dat meet de tv-consumptie via een dertigtal verschillende apps en registreert op de Britse markt een ‘census’ meting van deze consumptie op basis van een gecumuleerde tijd. Zo wordt er sinds begin dit jaar vastgesteld dat de consumptie van ‘live streaming’ relatief in de minderheid is, goed voor minder dan 30% van de tijd (met een minimum van 25% en een maximum van 31%). Het verbruik situeert zich vooral ‘on demand’, wellicht omdat live comfortabeler is via het klassieke scherm. Wat de platformen betreft, is het Apple-universum in het voordeel (met 45% van de totale tijd), gevolgd door ‘webplayers’ met 41%, op afstand gevolgd door Android. De verschillen naargelang de week zijn miniem.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier