SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: TV kijken op internet, hoofdzakelijk op maat

Zondag 2 April 2017


In Groot-Brittannië superviseert de BARB de klassieke tv-bereikstudie, maar ze wil die uitbreiden naar andere kijkvormen dan de traditionele consumptie via scherm. Daarom lanceerde het instituut het ‘Dovetail’ project. Dat meet de tv-consumptie via een dertigtal verschillende apps en registreert op de Britse markt een ‘census’ meting van deze consumptie op basis van een gecumuleerde tijd. Zo wordt er sinds begin dit jaar vastgesteld dat de consumptie van ‘live streaming’ relatief in de minderheid is, goed voor minder dan 30% van de tijd (met een minimum van 25% en een maximum van 31%). Het verbruik situeert zich vooral ‘on demand’, wellicht omdat live comfortabeler is via het klassieke scherm. Wat de platformen betreft, is het Apple-universum in het voordeel (met 45% van de totale tijd), gevolgd door ‘webplayers’ met 41%, op afstand gevolgd door Android. De verschillen naargelang de week zijn miniem.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE

JOBS


INTERVIEW

Karel Vinck (Publicis):

Karel Vinck (Publicis): "De vraag blijft steeds wie er het best in slaagt om een fundamentele oplossing voor de klant te vinden"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier