SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: TV kijken op internet, hoofdzakelijk op maat

Zondag 2 April 2017


In Groot-Brittannië superviseert de BARB de klassieke tv-bereikstudie, maar ze wil die uitbreiden naar andere kijkvormen dan de traditionele consumptie via scherm. Daarom lanceerde het instituut het ‘Dovetail’ project. Dat meet de tv-consumptie via een dertigtal verschillende apps en registreert op de Britse markt een ‘census’ meting van deze consumptie op basis van een gecumuleerde tijd. Zo wordt er sinds begin dit jaar vastgesteld dat de consumptie van ‘live streaming’ relatief in de minderheid is, goed voor minder dan 30% van de tijd (met een minimum van 25% en een maximum van 31%). Het verbruik situeert zich vooral ‘on demand’, wellicht omdat live comfortabeler is via het klassieke scherm. Wat de platformen betreft, is het Apple-universum in het voordeel (met 45% van de totale tijd), gevolgd door ‘webplayers’ met 41%, op afstand gevolgd door Android. De verschillen naargelang de week zijn miniem.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier