SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

The College Marketing Group infiltreert de studentenwereld

Woensdag 30 Oktober 2013


Aan het begin van dit academiejaar hield Gil De Jonghe The College Marketing Group boven de doopvont. Dat is een bureau dat zich zal zich toeleggen op brand activation binnen het studentenleven zelf. “Youth marketing is een discipline die in België nog in haar kinderschoenen staat”, aldus de oprichter. “Wij willen relevante relaties opbouwen met jongeren en influencers binnen die doelgroep de kans geven hun liefde voor producten te delen en hun eigen verhalen te maken. Voor merken die jongeren willen bereiken, werkt die aanpak veel efficiënter dan de klassieke media. Jongeren van vandaag zijn wantrouwiger tegenover reclame, maar ze geloven wel wat hun vrienden of peers zeggen.” Concreet beschikt het bureau over de middelen om vanuit zijn eigen ervaring brand ambassadors te identificeren die via de sociale media, events, enzovoort hun ervaringen delen. “We verzorgen ook promotie- en samplingacties, events en wedstrijden”, vervolgt De Jonghe. We beschikken verder over studentencrews die naar believen kunnen worden ingezet door merken.” The College Marketing Group werkt tot slot aan een mobiel platform dat het mogelijk moet maken enkel de studenten die relevant zijn voor een bepaald merk te bereiken en koestert plannen om zich op termijn te bekwamen in trendwatching.



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION

JOBS




INTERVIEW

François Charles (Digizik):

François Charles (Digizik): "Check wil het medium van een tijdperk zijn"



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier