SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

The College Marketing Group infiltreert de studentenwereld

Woensdag 30 Oktober 2013


Aan het begin van dit academiejaar hield Gil De Jonghe The College Marketing Group boven de doopvont. Dat is een bureau dat zich zal zich toeleggen op brand activation binnen het studentenleven zelf. “Youth marketing is een discipline die in België nog in haar kinderschoenen staat”, aldus de oprichter. “Wij willen relevante relaties opbouwen met jongeren en influencers binnen die doelgroep de kans geven hun liefde voor producten te delen en hun eigen verhalen te maken. Voor merken die jongeren willen bereiken, werkt die aanpak veel efficiënter dan de klassieke media. Jongeren van vandaag zijn wantrouwiger tegenover reclame, maar ze geloven wel wat hun vrienden of peers zeggen.” Concreet beschikt het bureau over de middelen om vanuit zijn eigen ervaring brand ambassadors te identificeren die via de sociale media, events, enzovoort hun ervaringen delen. “We verzorgen ook promotie- en samplingacties, events en wedstrijden”, vervolgt De Jonghe. We beschikken verder over studentencrews die naar believen kunnen worden ingezet door merken.” The College Marketing Group werkt tot slot aan een mobiel platform dat het mogelijk moet maken enkel de studenten die relevant zijn voor een bepaald merk te bereiken en koestert plannen om zich op termijn te bekwamen in trendwatching.



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION

JOBS


INTERVIEW

Pierre Bertrand:

Pierre Bertrand: "Welcome Media positioneert zich als een expertisecentrum voor In-Home Advertising"



DOSSIER  



Media en creatie weer onder één dak?  


De oprichting van Havas Village, Publicis One, WPP Hub en B.O.A.T.S. in eigen land. Maar ook de beslissing van Toyota om zijn Europese creatieve en mediabudgetten te centraliseren bij The...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De moeilijke bevalling van de strategische crossmedia studie  


Sinds vorig jaar werken de spelers op de markt binnen het CIM samen aan een nieuwe strategische studie. Maar het gaat traag. De verwachtingen van de media zijn niet dezelfde als die van de bureaus...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus