SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

MM TV: Aan de keukentafel met Peter Ampe (DDB)

Donderdag 23 Maart 2017


MM TV: Aan de keukentafel met Peter Ampe (DDB)
Als winnaar van de Special Merit Award en Executive Creative Director van DDB Brussels, Agency of the Year 2016 op diezelfde Merit Awards, laat Peter Ampe ons binnen in zijn bureau voor deze video in een productie van Waterzooi voor MM, in een interview met Damien Lemaire.
 
We zullen je de eindeloze lijst met Belgische en internationale prijzen die hij behaalde sinds hij in 2013 Executive Creative Director werd bij DDB. Voor wie het niet moest weten, Peter Ampe debuteerde als freelance journalist voor De Morgen en startte in 1995 een carrière in de reclame bij Y&R. Daarna werkte hij bij TBWA/GV Company en Duval Guillaume, waar hij internationaal doorbrak en in 2009 toetrad tot de worldwide board van CD’s van de groep. Sinds 2016 zetelt hij in de Global Creative Council van DDB Worldwide.
 
Hij en zijn troepen bij DDB Brussels waren het afgelopen jaar de beste vertegenwoordigers van de Belgische creativiteit wereldwijd. Zijn palmares is zo volledig dat we ons bijna zouden afvragen wat hem nog drijft… Hij legde ons uit dat de hersenen het best werken als je aan een snelheid van 10 km/uur loopt.
 
Dat is geen grapje. Na het succes van zijn toespraak over het verband tussen lopen en creativiteit op Eurobest 2015, vroeg uitgever Borgerhoff & Lamberigts hem om het onderwerp aan te passen tot een boek. ‘The mind works best at Running Speed’ telt 80 pagina’s en bewijst dat lopen niet alleen heilzaam is voor het lichaam, maar ook voor de geest. “Tijdens het lopen maak je je hoofd leeg en komen de ideeën vanzelf”, verzekert de man die tot ’s werelds vaakst bekroonde creatieven behoort. En als we zijn tip nu eens allemaal ter harte namen?



ARCHIVE / CREATIONS

JOBS


INTERVIEW

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie



DOSSIER  



AMMA 2017: de gouden cases  


Het palmares van de AMMA 2017 die georganiseerd worden door de GRP en de steun genieten van de UMA, wordt overheerst door Space, verkozen tot Mediabureau van het Jaar, PHD Media (2 Gold + 1 Silver...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier