SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

MM TV: Aan de keukentafel met Peter Ampe (DDB)

Donderdag 23 Maart 2017


MM TV: Aan de keukentafel met Peter Ampe (DDB)
Als winnaar van de Special Merit Award en Executive Creative Director van DDB Brussels, Agency of the Year 2016 op diezelfde Merit Awards, laat Peter Ampe ons binnen in zijn bureau voor deze video in een productie van Waterzooi voor MM, in een interview met Damien Lemaire.
 
We zullen je de eindeloze lijst met Belgische en internationale prijzen die hij behaalde sinds hij in 2013 Executive Creative Director werd bij DDB. Voor wie het niet moest weten, Peter Ampe debuteerde als freelance journalist voor De Morgen en startte in 1995 een carrière in de reclame bij Y&R. Daarna werkte hij bij TBWA/GV Company en Duval Guillaume, waar hij internationaal doorbrak en in 2009 toetrad tot de worldwide board van CD’s van de groep. Sinds 2016 zetelt hij in de Global Creative Council van DDB Worldwide.
 
Hij en zijn troepen bij DDB Brussels waren het afgelopen jaar de beste vertegenwoordigers van de Belgische creativiteit wereldwijd. Zijn palmares is zo volledig dat we ons bijna zouden afvragen wat hem nog drijft… Hij legde ons uit dat de hersenen het best werken als je aan een snelheid van 10 km/uur loopt.
 
Dat is geen grapje. Na het succes van zijn toespraak over het verband tussen lopen en creativiteit op Eurobest 2015, vroeg uitgever Borgerhoff & Lamberigts hem om het onderwerp aan te passen tot een boek. ‘The mind works best at Running Speed’ telt 80 pagina’s en bewijst dat lopen niet alleen heilzaam is voor het lichaam, maar ook voor de geest. “Tijdens het lopen maak je je hoofd leeg en komen de ideeën vanzelf”, verzekert de man die tot ’s werelds vaakst bekroonde creatieven behoort. En als we zijn tip nu eens allemaal ter harte namen?



ARCHIVE / CREATIONS

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier