SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: tv op alle schermen, pure digital players in long tail (USA)

Zondag 12 Maart 2017


Televisie heeft een reportingstandaard, die van de rating, waar het aantal kijkers gewogen wordt door de kijkduur tijdens een bepaalde uurschijf. Het potentieel polemische idee van het Video Advertising Bureau (VAB) bestaat erin dezelfde methode toe te passen op de digitale wereld, over een tijdspanne van 24u. Deze methode heeft twee voordelen: ten eerste kan ‘any given minute’ op dezelfde basis vergeleken worden. Ten tweede is het mogelijk de opsplitsing te berekenen. Volgens deze berekening vertegenwoordigt tv 73% van het multiscreen mediaverbruik, zoals gedefinieerd door het VAB. De rest is zeer ongelijk verdeeld over een twintigtal sites of toepassingen. Deze ‘long tail’ geldt ook voor de doelgroep van de millennials. Voor dezelfde periode bedroeg de rating van tv op de 18-34-jarigen 3,5 die van Facebook en meer dan vier keer die van YouTube.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Hans De Rore:

Hans De Rore: "Mediafin lanceert 'Only Human' garantie"



DOSSIER  



Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie 2017: 13 winnaars  


Hoewel de organisatoren het aantal dossiers dat oorspronkelijk ingediend werd niet aankondigden, waardoor er geen vergelijkingen kunnen gemaakt worden van het ene jaar ten opzichte van het andere,...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier