SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: tv op alle schermen, pure digital players in long tail (USA)

Zondag 12 Maart 2017


Televisie heeft een reportingstandaard, die van de rating, waar het aantal kijkers gewogen wordt door de kijkduur tijdens een bepaalde uurschijf. Het potentieel polemische idee van het Video Advertising Bureau (VAB) bestaat erin dezelfde methode toe te passen op de digitale wereld, over een tijdspanne van 24u. Deze methode heeft twee voordelen: ten eerste kan ‘any given minute’ op dezelfde basis vergeleken worden. Ten tweede is het mogelijk de opsplitsing te berekenen. Volgens deze berekening vertegenwoordigt tv 73% van het multiscreen mediaverbruik, zoals gedefinieerd door het VAB. De rest is zeer ongelijk verdeeld over een twintigtal sites of toepassingen. Deze ‘long tail’ geldt ook voor de doelgroep van de millennials. Voor dezelfde periode bedroeg de rating van tv op de 18-34-jarigen 3,5 die van Facebook en meer dan vier keer die van YouTube.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier