SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: tv op alle schermen, pure digital players in long tail (USA)

Zondag 12 Maart 2017


Televisie heeft een reportingstandaard, die van de rating, waar het aantal kijkers gewogen wordt door de kijkduur tijdens een bepaalde uurschijf. Het potentieel polemische idee van het Video Advertising Bureau (VAB) bestaat erin dezelfde methode toe te passen op de digitale wereld, over een tijdspanne van 24u. Deze methode heeft twee voordelen: ten eerste kan ‘any given minute’ op dezelfde basis vergeleken worden. Ten tweede is het mogelijk de opsplitsing te berekenen. Volgens deze berekening vertegenwoordigt tv 73% van het multiscreen mediaverbruik, zoals gedefinieerd door het VAB. De rest is zeer ongelijk verdeeld over een twintigtal sites of toepassingen. Deze ‘long tail’ geldt ook voor de doelgroep van de millennials. Voor dezelfde periode bedroeg de rating van tv op de 18-34-jarigen 3,5 die van Facebook en meer dan vier keer die van YouTube.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie



DOSSIER  



AMMA 2017: de gouden cases  


Het palmares van de AMMA 2017 die georganiseerd worden door de GRP en de steun genieten van de UMA, wordt overheerst door Space, verkozen tot Mediabureau van het Jaar, PHD Media (2 Gold + 1 Silver...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier