SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Wat is het dna van je merk?

Dinsdag 10 September 2013


Wat is het dna van je merk?
Hoewel heel wat adverteerders zich deze vraag stellen, zijn er maar weinig die erin slagen een duidelijk antwoord te formuleren. Apple is een van die uitzonderingen. Bijna twee jaar na de dood van Steve Jobs, en ondanks het feit dat er alsmaar meer kritiek komt op het beleid van diens opvolger Tim Cook (Oracle-baas Larry Ellison verklaarde onlangs dat Apple in een neerwaartse spiraal zit, net als na het vertrek van Jobs in 1985), speelt TBWA nog altijd op briljante wijze zijn rol als hoeder van het merk. Ten bewijze, de nieuwste campagne die het historische Apple-bureau maakte. Die heeft als simpele baseline ‘Designed by Apple in California’. De art direction is zo klassiek als maar kan (‘traditioneel’ zoals de media waarvoor ze bestemd is) en ze blinkt uit door haar (long) copy. De campagne herinnert eraan wat echt telt bij Apple: de productervaring en de gebruikersvoordelen. Elke zin in de advertentie is gewikt en gewogen, elk van de 130 woorden telt. Samen vormen ze een heldere synthese van de filosofie achter een van de mooiste merken van zijn tijd. Oordeel vooral zelf!
 
“This is it.
This is what matters.
The experience of a product.
How it makes someone feel.
When you start by imagining
What that might be like,
You step back.
You think.
 
Who will this help?
Will it make life better?
Does this deserve to exist?
If you are busy making everything,
How can you perfect anything?
 
We don't believe in coincidence.
Or dumb luck.
There are thousands ‘no's’
For every ‘yes’.
We spend a lot of time
On a few great things.
Until every idea we touch
Enhances each life it touches.
 
We're engineers and artists.
Craftmen and inventors.
We sign our work.
You may rarely look at it.
But you'll always feel it.
This is our signature.
And it means everything.
 
Designed by Apple in California.”



ARCHIVE / CREATIONS

JOBS




INTERVIEW

Thierry Brynaert (Wavemaker):

Thierry Brynaert (Wavemaker): "Ik ga de nieuwe knowhow van onze bureaus niet zomaar weggeven"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier