SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Televisie als sociaal medium

Zaterdag 11 Februari 2017


Sinds 2013 omvat de officiële currency van CIM TV het live bereik van de gasten. Sinds begin dit jaar wordt dit bereik ook gemeten voor time shift viewing. Deze toevoeging heeft weliswaar slechts weinig impact op het uiteindelijke bereikvolume, maar biedt ons wel de kans om terug te komen op dit ‘sociale’ bereikaandeel.
 
De formule is met stip de populairste bij kinderen en pubers; zij vertegenwoordigen een proportie van minstens 12% van het Live+7 bereik van het televisietotaal (TTV). Verder is de guest viewing veel belangrijker in het zuiden dan in het noorden, wat ook de geobserveerde bevolkingsgroep is. Er is een verschil in volume, maar de trend is wel dezelfde: in beide gevallen gaat het om jonge, upscale mannelijke doelgroepen. Dat heeft ongetwijfeld iets te maken met voetbal.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Jason Romeyko (Serviceplan):

Jason Romeyko (Serviceplan): "Merken worden niet gemaakt door bureaus, maar door consumenten via hun conversaties"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier