METEEN NAAR MM.BE
 SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Televisie als sociaal medium

Zaterdag 11 Februari 2017


Sinds 2013 omvat de officiële currency van CIM TV het live bereik van de gasten. Sinds begin dit jaar wordt dit bereik ook gemeten voor time shift viewing. Deze toevoeging heeft weliswaar slechts weinig impact op het uiteindelijke bereikvolume, maar biedt ons wel de kans om terug te komen op dit ‘sociale’ bereikaandeel.
 
De formule is met stip de populairste bij kinderen en pubers; zij vertegenwoordigen een proportie van minstens 12% van het Live+7 bereik van het televisietotaal (TTV). Verder is de guest viewing veel belangrijker in het zuiden dan in het noorden, wat ook de geobserveerde bevolkingsgroep is. Er is een verschil in volume, maar de trend is wel dezelfde: in beide gevallen gaat het om jonge, upscale mannelijke doelgroepen. Dat heeft ongetwijfeld iets te maken met voetbal.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België



DOSSIER  



Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Terwijl veel grote adverteerders de stap zetten naar het produceren van eigen content, welt de vraag op wat nog rest van de traditionele product placement. Moeten we de Amerikaanse toer op, met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier