SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Het Behance experiment, door Marc Thomasset

Vrijdag 4 Oktober 2013


Het Behance experiment, door Marc Thomasset
"Voor mij begon alles in 2009. Ik zocht op dat moment een online platform waarmee ik mijn projecten makkelijker zou kunnen delen via de sociale media. Uiteindelijk schreef ik me in op Behance, gewoon omdat het heel gebruiksvriendelijk is. Ik begon met enkele werken te posten, waaronder de Inspiration Pad, een grappig gelijnd schriftje dat ik zelf online verkoop. Het schriftje oogstte al snel veel bijval en commentaren vanuit de Behance-community. In die mate dat de site op een dag besloot het op zijn homepage af te beelden.

Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik niet meteen door had wat voor impact dat zou hebben. Maar de avond zelf kreeg ik honderden bestellingen binnen via mijn online shop. Net zoals berichten van bekende magazines die er in hun volgende nummer een stukje aan wilden wijden. Mensen die ik van haar nog pluim kende, postten artikels op hun blogs, sommigen met een foto waarop het schriftje te zien was. En alsof dat nog niet volstond verwezen bepaalde influencers die ik zelf op Twitter volgde naar de Inspiration Pad, met vermelding van mijn naam. Die vermeldingen werden op hun beurt overgenomen door andere blogs en magazines, waardoor ik de Inspiration Pad vandaag nog steeds verkoop over de hele wereld, van Japan tot de Verenigde Staten en Sydney toe.

Vandaag haalt de Inspiration Pad meer dan 630.000 views en 27.500 likes; het is het elfde meest gewaardeerde project van al diegene die op Behance staan. Ik kon aldus vanop de eerste rij meemaken wat de echte draagwijdte is van een krachtig professioneel sociaal netwerk. Platformen als Behance, maar ook Cargo Collective en Dribbble zijn niet alleen ongelooflijk inspirerend en heel toegankelijk, ze zijn meer dan een uitstalraam voor creatieven, vormgevers, webdesigners en co. Het is geen toeval dat vormgevers als Sagmeister & Walsh of branding bureaus zoals Pentagram eveneens hun portfolio’s op dit soort platformen publiceren. Ze hebben een hoge instant waarde: je kunt er de recentste jobs van iemand die je bewondert volgen en trends oppikken. Bovendien stellen deze platformen je in staat jezelf te verbeteren: door het enthousiasme, de kritiek en de vragen die je post genereren. Maar bovenal geven dit soort platformen je projecten een ongelooflijke dekking en zichtbaarheid. Een paar cijfers? Maandelijks worden meer dan 53.000.000 projecten uit 172 landen bekeken, waarvan er 3.250.000 ‘gewaardeerd’ worden door de leden."

Marc Thomasset, Copy freelance
 

Een marketing projet in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / CREATIONS

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Google DNI: een charmeoffensief van meer dan 150 miljoen euro  


Nog tot en met 11 juli kunnen Europese uitgevers opnieuw een subsidiedossier met betrekking tot nieuwsinnovatie indienen bij Google. Dan loopt de tweede inschrijvingsronde van het Google Digital...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier