SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Marlboro Man en zijn Camel-collega verweesd

Vrijdag 25 Oktober 2013


Marlboro Man en zijn Camel-collega verweesd
AD Michel Frissen, de man achter de bekende Denicotin-spot, is niet meer. Hij werd net geen 77. Frissen begon zijn carrière in 1953 bij VDM en stapte daarna over naar Createc, de voorloper van Ted Bates, waar hij 28 jaar (!) bleef. Het was daar dat hij in 1985 de ontmoeting tussen Marlboro Man en zijn Camel-collega bedacht, ten dienste van de Denicotion-tandpasta, een spot die in beeld gebracht werd door Charles Palouzie. De productie was een van de eerste Belgische creaties die een Lion won in Cannes (Bronze). Achteraf kreeg ze een hele resem internationale prijzen (Clio, Epica, enzovoort). Het werd ook de eerste Diamond in de geschiedenis van de CCB. In 2004 bekroonde een jury bestaande uit Club-leden de spot op initiatief van MM met de Diamond of the Diamonds.

Michel Frissen zei over de campagne dat het niet zijn beste was. Het is nochtans wel diegene die de geschiedenis zal onthouden. Na de fusie met Coerten verliet hij Bates en ging hij aan de slag bij Impact-FCB, dat later Publicis-FCB werd en waar hij tot zijn 63ste werkte. Michel Frissen gaf ook les in Saint-Luc Bruxelles. Jong talent coachen was net als beeldhouwen een van zijn grote passies. Hij was voor een hele generatie een mentor en inspiratiebron. Zo bekende Yves Gérard, DG van RMB, dat het Frissen was die hem overtuigde om in de reclame te komen werken, na een stage bij Ted Bates.



ARCHIVE / PEOPLE

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier