SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Marlboro Man en zijn Camel-collega verweesd

Vrijdag 25 Oktober 2013


Marlboro Man en zijn Camel-collega verweesd
AD Michel Frissen, de man achter de bekende Denicotin-spot, is niet meer. Hij werd net geen 77. Frissen begon zijn carrière in 1953 bij VDM en stapte daarna over naar Createc, de voorloper van Ted Bates, waar hij 28 jaar (!) bleef. Het was daar dat hij in 1985 de ontmoeting tussen Marlboro Man en zijn Camel-collega bedacht, ten dienste van de Denicotion-tandpasta, een spot die in beeld gebracht werd door Charles Palouzie. De productie was een van de eerste Belgische creaties die een Lion won in Cannes (Bronze). Achteraf kreeg ze een hele resem internationale prijzen (Clio, Epica, enzovoort). Het werd ook de eerste Diamond in de geschiedenis van de CCB. In 2004 bekroonde een jury bestaande uit Club-leden de spot op initiatief van MM met de Diamond of the Diamonds.

Michel Frissen zei over de campagne dat het niet zijn beste was. Het is nochtans wel diegene die de geschiedenis zal onthouden. Na de fusie met Coerten verliet hij Bates en ging hij aan de slag bij Impact-FCB, dat later Publicis-FCB werd en waar hij tot zijn 63ste werkte. Michel Frissen gaf ook les in Saint-Luc Bruxelles. Jong talent coachen was net als beeldhouwen een van zijn grote passies. Hij was voor een hele generatie een mentor en inspiratiebron. Zo bekende Yves Gérard, DG van RMB, dat het Frissen was die hem overtuigde om in de reclame te komen werken, na een stage bij Ted Bates.



ARCHIVE / PEOPLE

JOBS


INTERVIEW



"Ik ben trouw gebleven aan mijn favorieten", Frédéric Zouag (Agency MManager 2017)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier