SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Marlboro Man en zijn Camel-collega verweesd

Vrijdag 25 Oktober 2013


Marlboro Man en zijn Camel-collega verweesd
AD Michel Frissen, de man achter de bekende Denicotin-spot, is niet meer. Hij werd net geen 77. Frissen begon zijn carrière in 1953 bij VDM en stapte daarna over naar Createc, de voorloper van Ted Bates, waar hij 28 jaar (!) bleef. Het was daar dat hij in 1985 de ontmoeting tussen Marlboro Man en zijn Camel-collega bedacht, ten dienste van de Denicotion-tandpasta, een spot die in beeld gebracht werd door Charles Palouzie. De productie was een van de eerste Belgische creaties die een Lion won in Cannes (Bronze). Achteraf kreeg ze een hele resem internationale prijzen (Clio, Epica, enzovoort). Het werd ook de eerste Diamond in de geschiedenis van de CCB. In 2004 bekroonde een jury bestaande uit Club-leden de spot op initiatief van MM met de Diamond of the Diamonds.

Michel Frissen zei over de campagne dat het niet zijn beste was. Het is nochtans wel diegene die de geschiedenis zal onthouden. Na de fusie met Coerten verliet hij Bates en ging hij aan de slag bij Impact-FCB, dat later Publicis-FCB werd en waar hij tot zijn 63ste werkte. Michel Frissen gaf ook les in Saint-Luc Bruxelles. Jong talent coachen was net als beeldhouwen een van zijn grote passies. Hij was voor een hele generatie een mentor en inspiratiebron. Zo bekende Yves Gérard, DG van RMB, dat het Frissen was die hem overtuigde om in de reclame te komen werken, na een stage bij Ted Bates.



ARCHIVE / PEOPLE

JOBS


INTERVIEW

Vivian Schiller (Weber Shandwick):

Vivian Schiller (Weber Shandwick): "De waarheid heeft tegenwoordig meer te maken met emotie dan met feiten"



DOSSIER  



Nemen de consultants de reclame over?   


Op de belangrijke markten opent The Big Five de laatste jaren de portefeuille om allerhande digitale, service design en creatieve bureaus over te nemen. Palmen bedrijven als Deloitte Deloitte en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wat kunnen media leren van de porno-industrie?  


Het begon met VHS, maar ook in digitale tijden is de impact van de pornowereld op nieuwe media en marketingtechnieken groot. Affiliate marketing, augmented en virtual reality… het zijn stuk voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier