SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Aline Hoffmann (Renault): "Laten we allemaal even veeleisend zijn"

Zondag 29 Januari 2017


Aline Hoffmann (Renault):
Na de King of Creativity buigen de juryleden van de OOH Kings zich eind maart over de kandidaten voor de titel van King of Efficiency. Als medevoorzitter van deze jury geeft Aline Hoffmann (Head of Advertising bij Renault Belux) ons haar bedenkingen over de evolutie van OOH in het kader van deze grote competitie, georganiseerd door Clear Channel en JCDecaux.
 
Met welke aspecten gaan jullie extra rekening houden bij jullie evaluatie?
We zullen om te beginnen kijken naar de originaliteit van de campagne, het feit of het product en de boodschap duidelijk zijn, dat de creatie wel degelijk ingeschreven is in de juiste categorie en natuurlijk de reële efficiëntie en interactie met de doelgroep.
 
Wat mezelf betreft, ik zal meer belang hechten aan criteria als het product en de boodschap. Als adverteerder vind ik dat de belangrijkste elementen in een campagne in het algemeen en van een OOH-campagne in het bijzonder.
 
België is een van de landen waar de digitale schermen het sterkst vertegenwoordigd zijn in affichage. Hebben jullie dit jaar – bij ons of in het buitenland – interessante DOOH-campagnes gezien?
Ik heb iets bijgeleerd. Ik wist niet dat België een voortrekkersrol speelde op dat vlak, ook al verwondert het me niets, aangezien we historisch gezien altijd het geluk gehad hebben om een zeer sterke affichage te hebben. Om eerlijk te zijn is er me dit jaar echter geen enkele DOOH-campagne in het bijzonder bijgebleven. Al diegene doe voor de OOH Kings ingeschreven werden, heb ik ontdekt tijdens de jury. Dat is een beetje het verwijt dat ik aan het medium maak. Vaak gaat het om zeer gelokaliseerde campagnes, het gaat om heel weinig zijden in weinig steden, gedurende weinig dagen. Dat wordt een beetje moeilijk dan om een grote doelgroep te bereiken.
 
Moeten we niet terug naar ‘less is more’?
Het hangt allemaal af van de boodschap die je wilt doorgeven, maar voor mij is die stelling altijd actueel gebleven. De beruchte regel van de ‘zeven woorden op een affiche en niet een meer’ blijven een cruciale uitdaging voor affichage, voor de creatieve bureaus en voor de adverteerders, die altijd geneigd zijn om alles te willen zeggen en tonen. Voor we onze briefings geven, moeten we onszelf wat dat betreft geweld aandoen.
 
Nieuwe technologieën stellen mensen in staat om te ontsnappen aan commerciële boodschappen. Denk je dat dit verschijnsel OOH zal sparen?
Wat ook het medium is, ik denk dat alle adblockers een reëel gegeven bij de consumenten weerspiegelen. Als adverteerder moet je zeer waakzaam blijven op dat punt. Het zijn signalen vanwege de consumenten waarmee we absoluut rekening moeten houden.
Aan ons de taak ervoor te zorgen dat onze affiches verrassend en aangenaam om naar te kijken blijven, dat ze het landschap niet lelijker maken, zodat de overheid zin krijgt om het aantal affichagepanelen in de gemeenten te beperken. Als alle adverteerders deze filosofie zouden volgen, zouden we minder mensen aanzetten tot het zoeken naar een manier om onze boodschappen te omzeilen. Kortom, laten we allemaal even veeleisend zijn en ons voornamen dat als we ons willen onderscheiden, we met mooie creaties en pertinente boodschappen moeten komen.



ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier