SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: reclame versus BNP

Vrijdag 20 Januari 2017


Voor wie het nog niet moest weten, herinnerde het onlangs verschenen verslag van Deloitte/WFA ons er maar weer eens aan hoe bijzonder België wel is. De bijdrage die reclame levert aan de groei van het BNP (die Deloitte ‘GDP Multiplier’ noemt) is er beperkt tot 5, terwijl het Europese gemiddelde bijna 7 bedraagt.
 
Een mogelijke verklaring zou liggen in de grote openheid van de Belgische economie en de nabijheid van de grenzen die ertoe zouden leiden dat het effect van bij ons gerealiseerde reclame minstens gedeeltelijk naar de buurlanden uitgefilterd wordt.
 
De confrontatie tussen de genormaliseerde reclamebestedingen en de GDP Multiplier toont ons trouwens een omgekeerde verhouding: met andere woorden hoe meer er geïnvesteerd wordt in reclame en media, hoe lager de proportionele rentabiliteit van die investering is. Maar ook op dat punt is ons land bijzonder, want het blijft ver van de algemene trend.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier