SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: hoe somberder de dagen, hoe meer we de televisie opzetten... ook in uitgesteld relais!

Vrijdag 13 Januari 2017


Het seizoenseffect speelde typisch voor het televisiegedrag tijdens de twaalf maanden van 2016. Gemiddeld bracht een Belgische volwassene van twaalf jaar en ouder 193 minuten door voor de televisie, live en uitgesteld kijken samen.
 
Als we deze waarde als 100 beschouwen, waren de Belgen televisie het trouwst in november 2016, met 215 minuten (index 111), terwijl augustus de kortste consumptieduur vertegenwoordigde: 166 minutes (index 86). Met het recordbereik van de Europese voetbalbeker was juni bijna een normale maand (index 99).
 
Het uitgesteld kijken vertegenwoordigde voor de 12 maanden van 2016 gemiddeld 21 minuten, maar de laatste maanden steeg het explosief, met gemiddeld 29 minuten in november en december. Hier is geen sprake van typisch seizoenseffect. Maar we komen hier nog op terug.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Patrick Van Dijck (Brightfish):

Patrick Van Dijck (Brightfish): "Storytelling via mooie films krijgt opnieuw een plaats binnen merkstrategieën"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier