SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: hoe somberder de dagen, hoe meer we de televisie opzetten... ook in uitgesteld relais!

Vrijdag 13 Januari 2017


Het seizoenseffect speelde typisch voor het televisiegedrag tijdens de twaalf maanden van 2016. Gemiddeld bracht een Belgische volwassene van twaalf jaar en ouder 193 minuten door voor de televisie, live en uitgesteld kijken samen.
 
Als we deze waarde als 100 beschouwen, waren de Belgen televisie het trouwst in november 2016, met 215 minuten (index 111), terwijl augustus de kortste consumptieduur vertegenwoordigde: 166 minutes (index 86). Met het recordbereik van de Europese voetbalbeker was juni bijna een normale maand (index 99).
 
Het uitgesteld kijken vertegenwoordigde voor de 12 maanden van 2016 gemiddeld 21 minuten, maar de laatste maanden steeg het explosief, met gemiddeld 29 minuten in november en december. Hier is geen sprake van typisch seizoenseffect. Maar we komen hier nog op terug.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier