METEEN NAAR MM.BE
 SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Internet, seizoensgebonden maar bepaald door de actualiteit

Vrijdag 13 Januari 2017


Vergelijkingen hebben hun beperkingen. Met internet wordt hier verwezen naar trafficvolume gemeten in bezoeken op alle door het CIM geanalyseerde sites. Maar de maandelijkse modulering van de bezoekvolumes verschilt zeer sterk van de televisie. Er is geen echte zomerbreak of winterpiek. Het lijkt zelfs of het de actualiteit is die de extra traffic bepaalt: maart 2016 met de aanslagen, juni met de voetbalhoogmis, maar het is een hypothese. Wat wel klopt daarentegen is dat het surfgemiddelde proportioneel hoger ligt op de eerste dagen van de week. Het aantal weekenddagen in elke maand is dus een van de factoren die de stijgingen en dalingen van het CIM Internetverkeer verklaren. De kans is groot dat er tijdens maanden met proportioneel meer zaterdagen en zondagen proportioneel minder gesurft wordt. Meer info hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België



DOSSIER  



Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Terwijl veel grote adverteerders de stap zetten naar het produceren van eigen content, welt de vraag op wat nog rest van de traditionele product placement. Moeten we de Amerikaanse toer op, met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier