SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Internet, seizoensgebonden maar bepaald door de actualiteit

Vrijdag 13 Januari 2017


Vergelijkingen hebben hun beperkingen. Met internet wordt hier verwezen naar trafficvolume gemeten in bezoeken op alle door het CIM geanalyseerde sites. Maar de maandelijkse modulering van de bezoekvolumes verschilt zeer sterk van de televisie. Er is geen echte zomerbreak of winterpiek. Het lijkt zelfs of het de actualiteit is die de extra traffic bepaalt: maart 2016 met de aanslagen, juni met de voetbalhoogmis, maar het is een hypothese. Wat wel klopt daarentegen is dat het surfgemiddelde proportioneel hoger ligt op de eerste dagen van de week. Het aantal weekenddagen in elke maand is dus een van de factoren die de stijgingen en dalingen van het CIM Internetverkeer verklaren. De kans is groot dat er tijdens maanden met proportioneel meer zaterdagen en zondagen proportioneel minder gesurft wordt. Meer info hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Thierry Brynaert (Wavemaker):

Thierry Brynaert (Wavemaker): "Ik ga de nieuwe knowhow van onze bureaus niet zomaar weggeven"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier