SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Pierre Bertrand: "Welcome Media positioneert zich als een expertisecentrum voor In-Home Advertising"

Vrijdag 13 Januari 2017


Pierre Bertrand:
Na een soft launch vorig jaar lanceert bpost op 9 februari officieel zijn nieuwe project Welcome Media. Managing director Pierre Bertrand licht een tip van de sluier over deze structuur voor bureaus, creatieven en media. Hij vertelt ook iets meer over In-Home Advertising.
 
Wat is het vertrekpunt van Welcome Media?
Het idee was het prachtige medium dat het onze is zijn adelbrieven teruggeven, door de nadruk te leggen op alle mogelijkheden en oplossingen die bpost te bieden heeft inzake DM, folders, data, enzovoort in de verf te zetten. Al wat we In-Home advertising noemen, staat centraal bij Welcome Media.
 
Het ontbrak ons aan deze overkoepelende naam om ons te verankeren op hetzelfde niveau als de andere media. In-Home Advertising weerspiegelt het DNA van ons medium: het is een dagelijkse afspraak, een kanaal dat emotie mogelijk maakt en dat tot in het hart van de gezinnen aanwezig is. Elke omslag, elke folder wekt nieuwsgierigheid en creëert onmiddellijke betrokkenheid. Dit contactmoment heet In-Home Advertising. In-Home Advertising brengt je campagnes rechtstreeks tot op de keukentafel.
 
Op basis van dat gegeven kunnen merken een intieme en gunstige relatie opbouwen met de consumenten. Dat geldt zeker als je de juiste mensen bereikt. En dat is precies wat we doen. We openen de juiste deuren. Of dat nu is in alle uithoeken van het land, in een bepaalde streek of bij zorgvuldig geselecteerde individuen. Onze nieuwe baseline luidt trouwens ‘We open doors for brands’.
 
Jullie bieden dus veel meer dan de bekende producten van bpost?
We zijn ervan overtuigd dat dit activeringsmedium waaraan de Belgen tijd en aandacht geven, en dat engagement opwekt, onontgonnen perspectieven biedt. We willen op de proppen komen met producten en nadenken over de oplossingen van morgen. Dat geldt bijvoorbeeld voor OptiTouch, dat op punt gesteld werd door onze Innovatiecel. Dat product is uitsluitend bedoeld voor de mediabureaus en is een krachtige planningtool waarmee je in enkele clicks de juiste doelgroep kunt definiëren, alsook de dekking voor de beste prijs per nuttig contact optimaliseren.
 
In het algemeen is ons aanbod opgebouwd rond de bekende producten van bpost - DM, folders, enzovoort – maar er zijn ook nieuwe diensten toegevoegd, zoals data supply, dat een centrale pijler in ons vak is. Verder voorzien we ook pre- en posttests en wat we custom services noemen, via onze Research en Innovation teams.
 
Los van het regieaspect willen we een expertise- en adviescentrum zijn om de impact te versterken en het gebruik van In-Home Advertising te vergemakkelijken, zowel voor bureaus als voor adverteerders.
 
Over hoeveel mensen beschikt Welcome Media vandaag?
Een klein twintigtal, verdeeld over vijf expertisepijlers: Account Management, Insight/Communication, Research, Data en Innovation.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier