SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Pierre Bertrand: "Welcome Media positioneert zich als een expertisecentrum voor In-Home Advertising"

Vrijdag 13 Januari 2017


Pierre Bertrand:
Na een soft launch vorig jaar lanceert bpost op 9 februari officieel zijn nieuwe project Welcome Media. Managing director Pierre Bertrand licht een tip van de sluier over deze structuur voor bureaus, creatieven en media. Hij vertelt ook iets meer over In-Home Advertising.
 
Wat is het vertrekpunt van Welcome Media?
Het idee was het prachtige medium dat het onze is zijn adelbrieven teruggeven, door de nadruk te leggen op alle mogelijkheden en oplossingen die bpost te bieden heeft inzake DM, folders, data, enzovoort in de verf te zetten. Al wat we In-Home advertising noemen, staat centraal bij Welcome Media.
 
Het ontbrak ons aan deze overkoepelende naam om ons te verankeren op hetzelfde niveau als de andere media. In-Home Advertising weerspiegelt het DNA van ons medium: het is een dagelijkse afspraak, een kanaal dat emotie mogelijk maakt en dat tot in het hart van de gezinnen aanwezig is. Elke omslag, elke folder wekt nieuwsgierigheid en creëert onmiddellijke betrokkenheid. Dit contactmoment heet In-Home Advertising. In-Home Advertising brengt je campagnes rechtstreeks tot op de keukentafel.
 
Op basis van dat gegeven kunnen merken een intieme en gunstige relatie opbouwen met de consumenten. Dat geldt zeker als je de juiste mensen bereikt. En dat is precies wat we doen. We openen de juiste deuren. Of dat nu is in alle uithoeken van het land, in een bepaalde streek of bij zorgvuldig geselecteerde individuen. Onze nieuwe baseline luidt trouwens ‘We open doors for brands’.
 
Jullie bieden dus veel meer dan de bekende producten van bpost?
We zijn ervan overtuigd dat dit activeringsmedium waaraan de Belgen tijd en aandacht geven, en dat engagement opwekt, onontgonnen perspectieven biedt. We willen op de proppen komen met producten en nadenken over de oplossingen van morgen. Dat geldt bijvoorbeeld voor OptiTouch, dat op punt gesteld werd door onze Innovatiecel. Dat product is uitsluitend bedoeld voor de mediabureaus en is een krachtige planningtool waarmee je in enkele clicks de juiste doelgroep kunt definiëren, alsook de dekking voor de beste prijs per nuttig contact optimaliseren.
 
In het algemeen is ons aanbod opgebouwd rond de bekende producten van bpost - DM, folders, enzovoort – maar er zijn ook nieuwe diensten toegevoegd, zoals data supply, dat een centrale pijler in ons vak is. Verder voorzien we ook pre- en posttests en wat we custom services noemen, via onze Research en Innovation teams.
 
Los van het regieaspect willen we een expertise- en adviescentrum zijn om de impact te versterken en het gebruik van In-Home Advertising te vergemakkelijken, zowel voor bureaus als voor adverteerders.
 
Over hoeveel mensen beschikt Welcome Media vandaag?
Een klein twintigtal, verdeeld over vijf expertisepijlers: Account Management, Insight/Communication, Research, Data en Innovation.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier