SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Jean Cornet (Deloitte): "Er is nog nood aan live networking en reële dialoog"

Woensdag 2 November 2016


Jean Cornet (Deloitte):
Begin december vindt traditioneel het STIMA Marketing Congress plaats. Nieuw dit jaar is dat het evenement opnieuw neerstrijkt in Brussel en voortaan volledig plaatsvindt tijdens de week. “Als ik naar het programma kijk, is dit voor mij de sterkste editie van de afgelopen jaren”, aldus STIMA voormalig directeur-generaal Jean Cornet die de organisatie ook vandaag nog als vrijwilliger in goede banen leidt.

De eerste vraag ligt voor de hand. Waarom verhuist het Congres na zoveel jaar in Gent opnieuw naar Brussel?
De verhuis werd jaren geleden ingegeven door praktische redenen omdat er verbouwd moest worden aan het Congressenpaleis. Er zijn niet zoveel plaatsen voorhanden die over de vereiste infrastructuur beschikken om zoveel mensen te ontvangen. In Gent kon dat wel, maar nu keren we dus terug naar de hoofdstad: de ligging is centraler en het gaat toch om een nationaal evenement.

Traditioneel vond het STIMA Congres plaats op vrijdagen zaterdag. Dat is veranderd naar donderdag en vrijdag. Hoe komt dat?
Het tweedaagse programma is zeer rijk, maar we moesten toch vaststellen dat de zaal op zaterdag niet altijd vol zat, wat jammer was voor de nochtans uitstekende sprekers die we telkens wisten te strikken. Uit een peiling bij de deelnemers bleek bovendien dat een formule tijdens de week hun voorkeur wegdroeg. Daarom hebben we dat aangepast. Het lijkt een goede beslissing, want tot dusver is het aantal inschrijvingen al met 25% gestegen.

Is er verder nog aan de formule van het Congres gesleuteld?
Wel, ik zou zeggen dat er sprake is van een evolutie, geen revolutie. Uit de tevredenheidsenquête die we voerden, is gebleken dat de edities van de laatste twee jaar volgens de deelnemers tot de beste behoren. Ondanks het overaanbod aan content en online netwerkmogelijkheden, is en blijft het Congres pertinent voor marketeers. Mensen hebben nog steeds behoefte aan relevante, inspirerende content in een interactieve omgeving. Bovendien is ook de nood aan live networking en dialoog reëel. Om die aspecten nog te versterken, hebben we extra formules en packages uitgewerkt, zoals onze ‘lunch & learn’ sessies. Verder hebben we geprobeerd om de customer experience op het congres nog te verbeteren en te verruimen. Zo krijgen alle deelnemers bijvoorbeeld twee weken na het congres een gepersonaliseerd magazine met een samenvatting van de content. Resultaat: mede door de extra sponsors die werden aangetrokken, zijn we voor deze editie heel wat sneller break even dan in het verleden.

Je richt je niet enkel op grote bedrijven, maar ook expliciet tot kleinere structuren.
Ja, inderdaad. Onze sprekers zijn van topniveau en hebben zeer uiteenlopende horizonten. Zo komt dit jaar bijvoorbeeld Guy Verhofstadt spreken: hij is geen marketeer, maar een begenadigd spreker met een interessante visie en een ruime ervaring waaruit elke aanwezige iets kan meepikken. We proberen de aanwezigen niet alleen te inspireren, maar ook naar huis te laten gaan met enkele ideeën die ze onmiddellijk kunnen toepassen in hun eigen bedrijf, los van de grootte ervan. We reiken met andere woorden haalbare ideeën aan, dus het Congres is de investering in tijd zeker waard.

Welk thema staat dit jaar centraal?
De rode draad dit jaar is de rol van technologie in de relatie van de merken met hun klanten; technologie, met de kansen die ze inhoudt, maar ook de beperkingen die ze veroorzaakt, met sprekers als Luc De Brabandere die zorgen voor de relativerende input. Zelf vind ik dat we uitpakken met het sterkste programma in vijf jaar. Het sluit perfect aan bij wat ik als de grootste uitdaging voor de marketeer van vandaag beschouw: de klant centraal blijven stellen en zich niet laten obsederen door technieken of technologieën. Dat zijn middelen en geen doel op zich. Uiteraard moet je mee blijven, maar waar het om gaat is ‘reconnect with consumers’.

Wat voor grote ambities koestert STIMA verder nog?
STIMA is een vereniging van individuen die functioneert met een klein vast team en heel wat vrijwilligers die ik trouwens graag wil bedanken voor hun inzet. Ze vertrekt vanuit een holistische visie op marketing, dus niet vanuit een enkele discipline. We willen synergieën met verschillende verenigingen identificeren en versterken, zoals we eerder dit jaar deden met de eerste editie van The Rentree dat we samen met BDMA en IAB organiseerden en dat toch al 300 deelnemers trok. Op die weg willen we verdergaan.

Een marketing project in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / ASSOCIATIONS

JOBS


INTERVIEW

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier