SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

ADVERTORIAL - De MovieMatch van Valérie Rzasnicki (Citroën Belux et DS Benelux)

Donderdag 27 Oktober 2016


ADVERTORIAL - De MovieMatch van Valérie Rzasnicki (Citroën Belux et DS Benelux)
In het kader van de lancering van MovieMatch, een nieuw aanbod van Brightfish waarmee adverteerders uit een lijst van vijftien films kunnen kiezen welke het best overeenkomen met hun merk om erover te communiceren in de bioscoop, ondervroegen we een paar CEO’s en CMO over hun filmsmaak, maar ook over welke functie een bioscoopspot kan hebben voor een merk. Valérie Rzasnicki, Directeur Marketing Citroën Belux en DS BeNeLux, is als eerste aan de beurt.
 
Welk filmgenre kan je het meest bekoren in de cinema?

Ik word het meest warm van drama’s met een interessant verhaal zoals ‘Spotlight’ van Tom McCarthy met Michael Keaton. Ik geef toe dat een goeie oude actiefilm of thriller me af en toe ook wel kan bekoren.

Welk genre komt het best overeen met het merkdna van Citroën?
 
De merkbelofte van Citroën is ‘creative technology’. Ik zou dus voor een feelgoodfilm gaan die de clichés uit de weg gaat en op die manier beantwoordt aan het unieke karakter van Citroën.

Welke van de films die volgend jaar uitkomen (zie hiernaast) zou het meest geschikt zijn om een campagne voor je merk rond te verspreiden?

‘The Lego Batman Movie’ zou een goede kandidaat zijn. Ik hou van de idee om Lego en zijn techniciteit te verbinden met dit mythische personage. Ik denk dat deze combinatie, aangevuld met het innovatieve karakter van de film, interessant kan zijn voor Citroën. Als ik moest kiezen, zou het deze film worden en zeker niet ‘Fast & Furious 8’ die niets unieks heeft voor mij. Het zijn louter auto’s. Sportiviteit zit niet in de waarden van Citroën, ook al zitten we in het WRC. In tegenstelling tot onze concurrenten hebben we niet zoveel ‘GT’ of ‘S’ modellen. Citroën is unieker.
 
Wat kan een cinemaspot bijbrengen aan een reclamecampagne en in het bijzonder aan een merk als Citroën?

In onze maatschappij waarbij stress nooit veraf is en waar we voortdurend gebombardeerd worden met boodschappen is de bioscoop voor mij een manier om de consument op een rustig, maar tegelijkertijd evenementieel moment te bereiken. Naar de cinema gaan blijft toch wel een event. Langs de andere kant is het multi-tasking aspect er niet dat wel aanwezig is bij een film die op televisie vertoond wordt. De kans dat je daarbij op de tablet of laptop tokkelt of door een magazine bladert, is niet onbestaande. De bioscoop is voor mij dus een waardevol kanaal en is ook interessant aangezien de kostprijs om je spot in de bioscoop te krijgen veel lager ligt dan bij televisie.
 
Heb je nog een anekdote of souvenir met betrekking tot de cinema?

Zoals ik al zei, vind ik een bezoek aan de cinema toch nog altijd iets speciaals, zeker toen we nog kind waren. Ik was vroeger nogal in de ban van De Aristokatten dat trouwens de enige film is die ik twee keer gaan kijken ben. Als Parisienne hou ik ervan om in kleine buurtcinema’s die hun ziel en persoonlijkheid hebben behouden te gaan kijken. Alles wat er rond het aura van een bioscoop hangt zoals de ervaring van de plaats, is eveneens zeer belangrijk voor me. Kortom, ik hou van bioscopen die de cinema nog als een zevende kunst beschouwen.

Heb je een mythische scene?

Niet echt. Ik heb enorm gehouden van ‘Little Miss Sunshine’ vanwege de emotie dat het kon overbrengen. Zeker in de laatste scène waar de familie zich achter het kleine meisje schaart dat in zeker zin haar grootvader wil eren. Er is ook een filmscène die me achtervolgt, omdat het mijn grootste angst is: de openingsscène van Cliffhanger wanneer Stallone er niet in slaagt om zijn vrouw vast te houden waardoor ze een vrije val maakt. Dat heeft me enorm geraakt.

Films 2017 - "Fifty Shades Darker", "The Lego Batman Movie", "Beauty and the Beast", "Smurfs 3", "Fast & Furious 8", "Pirates of the Carribean: Dead Men tell no tales", "World War Z", "Transformers", "Despicable Me 3", "Cars 3", "Dunkirk", "Spiderman", "Valerian and the city of the thousand planets", "Justice League", "FC De Kampioenen 3".
 

Een marketing project in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / MEDIA - AUDIOVISUAL

JOBS


INTERVIEW

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier