SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Maandag 19 September 2016


Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt
In een complexe en permanent evoluerende communicatiecontext zijn opleidingen een essentiële sleutel om kennis bij te spijkeren en de onmiddellijke efficiëntie te verbeteren. Dat heeft de Unie der Belgische Adverteerders goed begrepen; ze biedt haar leden dan ook een uitgebreid gamma opleidingen die speciaal voor adverteerders op punt gesteld werden. Centraal staan relevante inhoud en hoogstaande sprekers. Anne-Sophie Vilain, Training Manager van de UBA Academy, geeft tekst en uitleg.
 
Wat voor opleidingen biedt de UBA Academy?
 
Eerst en vooral is er het Communication Management College dat jonge adverteerders helpt om snel efficiënt hun nieuwe verantwoordelijkheden uit te oefenen. Het programma bestaat uit een dag opleiding per maand, vijf maanden aan een stuk. Het behandelt verschillende aspecten van het vak: strategie, het proces, de concepten en de communicatiepartners. Daarnaast hebben we de Communication Master Classes die het mogelijk maken om de expertise op specifieke en zeer actuele punten bij te schaven. Een zestigtal korte sessies van een halve dag dekken samen zeven disciplines: Strategy & Branding, Agency Management, Media & Touchoints, Research & ROI, HR & Organisation, Regulation & CSR en Personal Skills.
 
In welk opzicht verschillen jullie van de andere opleidingen in marketingcommunicatie?
 
We geven voorrang aan kwaliteit. De sprekers zijn allemaal docenten van hoog niveau die streng door de UBA geselecteerd worden, met een evaluatie door de deelnemers achteraf. Ze worden uitgenodigd om hun mening te geven over het dynamisme en de pedagogische kwaliteiten van de docent, alsook over de inhoud. Want ook daar ligt onze kracht: in de juiste content die we aanbieden om in te spelen op de noden van de adverteerders, ontdaan van elke commerciële kleur. De juiste onderwerpen voor de juiste deelnemers, de juiste sprekers en de juiste omstandigheden. Die inspanningen zijn het resultaat van een permanente kritische denkoefening die we bij de UBA voeren. We beweren niet dat we de lacunes van goede hogescholen of andere beroepsverenigingen kunnen opvullen. Daar gaat het niet om. We willen complementair en up-to-date zijn.
 
En werkt het?
 
De resultaten spreken voor zich: tijdens het academiejaar 2015-2016 verwelkomden we 1.444 deelnemers. Dat is een stijging met 285% in vergelijking tot met de lancering van de UBA Academy in 2011. Onze evaluatiescores liggen boven de 90%. Je kunt dus gerust stellen dat onze docenten meestal geslaagd zijn voor hun examen, met grootste onderscheiding bovendien. Deze evolutie willen we voortzetten en blijven innoveren. Inzake content, met niet minder dan zestien nieuwe onderwerpen voor het academiejaar 2016-2017. Maar we profiteren ook van de zomer om met andere formaten te experimenteren. Zo organiseren we bijvoorbeeld workshops van een of twee dagen, in de natuur. Die zijn voorbehouden aan het middle management.
 
Is jullie aanbod geschikt voor alle niveaus?
 
De UBA Academy bereikt jonge adverteerders die aan het begin van een ambitieuze carrière staan en minder jonge collega’s die hun kennis willen opkrikken of zichzelf heruitvinden. Het Senior Management en Executive Management verkiezen uitwisselingsplatformen, zoals het UBA Executive Forum. Dat is voorbehouden aan de CEO’s en CMO’s,. Dan zijn er nog de Expert Communities, georganiseerd door mijn collega Karim Debbah. Binnen de Expert Communities ontmoeten adverteerders en andere spelers buiten de sector elkaar, ze dialogeren en wisselen hun beroepservaring op verschillende vlakken uit: paid media, content marketing, employer marketing, research, shopper marketing, social media, sponsoring & event, B2B,… Deze interactieve netwerken van experts helpen de deelnemers om hun expertiseniveau te optimaliseren en leiden tot waardevolle, concrete output voor alle UBA-leden (position papers, modelcontracten, guidelines…).
 
Kunnen bureaus en media deelnemen?
 
De UBA Academy staat resoluut ten dienste van haar leden, maar staat ook open voor niet-leden. De UBA steunt immers elk initiatief dat de efficiëntie van het (reclame)vak in België bevordert. In die zin werken we graag samen met andere verenigingen en partners; we geven alle mensen uit het vak de kans om te netwerken tijdens onze events die uitgegroeid zijn tot een must. Dat geldt zowel voor de UBA Xmas lunch, de UBA Trends Day en de UBA Summer BBQ.
 
 
 

Een marketing projet in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / TRAINING&BOOKS

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Google DNI: een charmeoffensief van meer dan 150 miljoen euro  


Nog tot en met 11 juli kunnen Europese uitgevers opnieuw een subsidiedossier met betrekking tot nieuwsinnovatie indienen bij Google. Dan loopt de tweede inschrijvingsronde van het Google Digital...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier