SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Het EK 2016 breekt rating records

Maandag 8 Augustus 2016


RMB maakte de balans op van het EK 2016. In totaal bereikte het tornooi 3,739 miljoen Franstalige kijkers op de RTBF-zenders. De beste resultaten waren te danken aan de eerste wedstrijd van de Duivels tegen Italië, goed voor 1.675.700 kijkers. Het beste marktaandeel – 83% - werd behaald door België-Ierland. In totaal bedroeg het gemiddelde marktaandeel voor de vijf wedstrijden van de Belgen 86% bij de mannen en 76% bij de vrouwen (18-54). RMB stelt ook vast dat het EK ervoor zorgde dat het gezamenlijke gewicht van La Une en La Deux met 92% toenam (een beetje zoals tijdens de laatste Wereldbeker in 2014, toen het marktaandeel van de openbare omroepen met 75% steeg). Globaal lag de rating per gemiddelde match 60% hoger dan het gemiddelde bereik van de zeven andere laatste voetbalcompetities.
 
“Internationale voetbaltornooien zijn almaar succesvoller”, besluit de regie. “Oook al kijken steeds meer mensen liever samen buitenshuis naar de wedstrijd op een reuzescherm, toch trekken deze tornooien ook steeds meer kijkers voor de buis. Als je match per match analyseert, zie je dat bij constante statistieke gegevens de Wereldbeker van 2014 en het EK 2016 de beste bereikcijfers van de afgelopen veertien jaar behalen op de 15-54-jarigen. In 2014 haalde de wedstrijd België-USA een rating van 32%. In 2016 deed het duel tussen België en Italië het nog beter, met een bereik van 35%. De minimale dekking op de 15-54-jarigen bedroeg 56%. In 2016 keken meer dan acht Franstaligen op tien naar minstens een wedstrijd van het EK.”
 
De volledige analyse van RMB staat hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier