SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Het EK 2016 breekt rating records

Maandag 8 Augustus 2016


RMB maakte de balans op van het EK 2016. In totaal bereikte het tornooi 3,739 miljoen Franstalige kijkers op de RTBF-zenders. De beste resultaten waren te danken aan de eerste wedstrijd van de Duivels tegen Italië, goed voor 1.675.700 kijkers. Het beste marktaandeel – 83% - werd behaald door België-Ierland. In totaal bedroeg het gemiddelde marktaandeel voor de vijf wedstrijden van de Belgen 86% bij de mannen en 76% bij de vrouwen (18-54). RMB stelt ook vast dat het EK ervoor zorgde dat het gezamenlijke gewicht van La Une en La Deux met 92% toenam (een beetje zoals tijdens de laatste Wereldbeker in 2014, toen het marktaandeel van de openbare omroepen met 75% steeg). Globaal lag de rating per gemiddelde match 60% hoger dan het gemiddelde bereik van de zeven andere laatste voetbalcompetities.
 
“Internationale voetbaltornooien zijn almaar succesvoller”, besluit de regie. “Oook al kijken steeds meer mensen liever samen buitenshuis naar de wedstrijd op een reuzescherm, toch trekken deze tornooien ook steeds meer kijkers voor de buis. Als je match per match analyseert, zie je dat bij constante statistieke gegevens de Wereldbeker van 2014 en het EK 2016 de beste bereikcijfers van de afgelopen veertien jaar behalen op de 15-54-jarigen. In 2014 haalde de wedstrijd België-USA een rating van 32%. In 2016 deed het duel tussen België en Italië het nog beter, met een bereik van 35%. De minimale dekking op de 15-54-jarigen bedroeg 56%. In 2016 keken meer dan acht Franstaligen op tien naar minstens een wedstrijd van het EK.”
 
De volledige analyse van RMB staat hier.

Een marketing project in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier