SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Hello bank!, een nieuwe bank voor mobile addicts

Zondag 20 Oktober 2013


Hello bank!, een nieuwe bank voor mobile addicts
Met Hello bank! huldigt BNP Paribas Fortis een nieuw merk en een nieuw concept in. Dat is gebaseerd op krachtige extra middelen, binnen een krappe planning. Zulke initiatieven zijn zeldzaam genoeg om er extra aandacht aan te besteden, dus vroegen we tekst een uitleg aan Emilie Jacqueroux, head of advertising, branding & sponsoring bij BNP Paribas Fortis, en Tom Kestens, directeur-generaal van het nieuwe merk.

Was er echt behoefte aan nog een extra bank?

Emilie Jacqueroux: Ja, in dit geval wel. Er bestond geen totaalaanbod voor mensen die via mobile devices bankieren. Sommige early adopters wachten op een oplossing om hun transacties volledig via hun smartphone of tablet te doen.

Komt het voorstel niet te vroeg? Is het met andere woorden geen te sterk nicheproduct?
Tom Kestens: In 2012 beschikte een derde van de Belgische gezinnen over een tablet en dat cijfer zal tegen eind dit jaar verdubbeld zijn. De penetratie van de smartphones heeft de kaap van 50% gerond. En die opmars gaat verder. De evolutie van de online en mobiele transacties verloopt parallel. Als grootbank en marktleider moesten we vernieuwen en dat risico nemen. Het is een Europese première en een project op lange termijn waarover we geen twijfels hebben.

Tot welke doelgroep richten jullie je en welke producten bieden jullie aan?
EJ: We mikken op de 18- tot 40-jarigen die intensief gebruikmaken van mobiele dragers, uiteraard. Maar hoewel het aanbod op maat van dat segment gemaakt is, mikken we breder op termijn. Op het vlak van de producten introduceren we eerst de basis (zichtrekening, spaarrekening, debet- en creditcard…) en breiden we binnenkort uit naar verzekerings- en andere producten.

Moeten we niet vrezen voor de service, met een zuiver virtuele bank…
TK: Het menselijke aspect staat paradoxaal genoeg centraal in het DNA van het merk. We hebben een Hello-team samengesteld dat een online service verzekert via een sociaal platform en telefonisch, 83 uur per week. De begeleiding van onze klanten die niet allemaal wizzards zijn inzake nieuwe technologieën is essentieel.
EJ: Een van de onderdelen van onze beloften is dat we streven naar eenvoud in alle etappes.

Wat kunnen jullie ons vertellen over de marcom kant van het lanceringsplan?
EJ: Gezien de aard van de service zal het aandeel van digitale marketing goed vertegenwoordigd zijn. Havas Media heeft een mediamix samengesteld die rekening houdt met onze doelstellingen en met ons merk. Naast digital maken we ook gebruik van de grote klassiekers om naambekendheid te genereren, daar kunnen we niet om heen. Dat doen we vooral via televisie en affichage. We gaan dat allemaal nabij volgen en KPI’s verzamelen om vooruit te gaan zoals het hoort.

En voor welke inhoud, creatie en tone of voice hebben jullie gekozen?
EJ: De campagne gaat begin juni van start. De codes sluiten aan bij de positionering van Hello: eenvoudig, fris, direct. Licht, in feite. Meer met een knipoog dat echt turbulent. Publicis heeft alles in handen.

Welke rol speelt het merk BNP in deze communicatiestrategie?
EJ: Het merk wordt onderschreven en ondersteund door BNP Paribas Fortis, dat zal ook duidelijk uit de identificatie blijken. 
TK: BNP is een voor de hand liggende garantie. Je moet voor ogen houden dat het om een echte technologische vernieuwing gaat, voor een onderwerp dat gevoelig ligt: het beheer van je geld. De geloofwaardigheid van Hello wordt doeltreffend ondersteund door de garantie van een grootbank. Kleinere structuren kunnen op dat vlak niet meespelen. 

En kan Hello bank! BNP in ruil meerwaarde geven?
TK: In elk geval nieuwe klanten en business return, dat is de basis. Maar wellicht ook een verfrissende moderne wind.



ARCHIVE / BRANDS - LAUNCH

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier