SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Rex&Rio: Telenet wapent zich tegen intrede OTT-spelers

Zondag 20 Oktober 2013


Rex&Rio: Telenet wapent zich tegen intrede OTT-spelers
Met de nieuwe producten Rex en Rio biedt Telenet twee pakketten waarbij je voor een vast bedrag per maand ongelimiteerd Vlaamse en internationale producties kunt opvragen. Telenet anticipeert hiermee op de veranderende tv-consumptie bij de Vlaamse kijker, maar natuurlijk ook op de mogelijke intrede in ons land van zogenaamde over the top-spelers (OTT) als Netflix. Jeroen Bronselaers, director product entertainment bij de Vlaamse telcospeler, stelt de innovatie voor.

Waar staan deze nieuwe producten precies voor?
Het aanbod van Rex en Rio is zeer breed. We hebben een groot aanbod aan topfilms en series, vaak exclusief en een jaar voordat ze bij de zenders te zien zijn. We hebben bijvoorbeeld alle HBO-titels (Game of Thrones, Treme, True Blood, nvdr) in onze portefeuille, maar ook de allerlaatste seizoenen van andere topseries als Breaking Bad en Mad Men. Daarnaast hebben we een zeer groot aanbod aan Vlaamse content en films en series voor kinderen, zoals al de titels van Studio 100. Verder bieden we heel wat themazenders aan met entertainment voor het hele gezin. We beschouwen Rex en Rio als premium producten. We voorzien vandaag dan ook geen reclamespots binnen Rex en Rio.

Wat gebeurt er met de huidige VOD-diensten en de themazenders?
Onze TV-theek voor films en series blijft in haar huidige vorm bestaan en wordt waarschijnlijk nog uitgebreid. De themazender Sporting Telenet blijft afzonderlijk bestaan, terwijl Prime onder zijn huidige naam wordt geïntegreerd in het Rex en Rio aanbod.

Netflix is net in Nederland gestart met een on-demand aanbod dat twee tot drie keer goedkoper is. Hoe zal Telenet het verschil kunnen maken als Netflix in België start?
We kunnen natuurlijk alleen nog maar veronderstellen dat Netflix in België wordt opgestart. Maar goed, zelfs met dezelfde prijs als in Nederland vind ik dat je deze Telenet-producten niet kunt vergelijken met het Netflix-aanbod. Onze dienst is voor een vaste prijs met heel het gezin op verschillende toestellen te bekijken en dat is bij Netflix veel beperkter. Daarnaast is ons aanbod inhoudelijk anders en kwalitatiever. Dan heb ik het over het Vlaamse karakter en de exclusiviteit zoals ons HBO-aanbod. HBO laat ons toe om hun content gedurende een jaar lang exclusief bij Telenet aan te bieden en bovendien veel vroeger dan op de zenders of op Netflix. Dit alles weerspiegelt zich uiteraard in de prijs, maar we zijn ervan overtuigd dat niemand in de Vlaamse markt een even kwalitatief pakket kan aanbieden voor de prijs die Telenet vraagt.

Exclusiviteit is belangrijk. Betekent dit dat Telenet in de toekomst ook meer zal inzetten op eigen content zoals Netflix bijvoorbeeld doet met House of Cards?
We hebben daar momenteel geen concrete plannen voor. Telenet gaat toch nog altijd uit van zijn rol als distributeur. We willen vooral blijven samenwerken met onze content leveranciers, zowel de nationale als internationale. De Vlaamse zenders blijven in dat opzicht een zeer belangrijke partij.

Hoe zal de campagne voor Rex en Rio eruitzien?
De reclamecampagne is door TBWA ontwikkeld en draait rond de baseline 'Geef je ogen de volle goesting'. We zetten zowel tv, kranten, radio als abribus in. De tweede communicatiegolf volgt binnen enkele weken als we dit aanbod ook via streaming lanceren op Yelo TV.

Misschien een utopische vraag, maar is een samenwerking met Netflix mogelijk?
Ik zie niet in waarom een telco- en een OTT-speler niet zouden kunnen samenwerken. Bij Telenet bestaan daar evenwel nog geen concrete plannen voor. Er zijn wel al een paar internationale voorbeelden. Op de Britse markt werkt Virgin Media bijvoorbeeld samen met Netflix via een app die ingebouwd wordt in de set-top box.



ARCHIVE / BRANDS - LAUNCH

JOBS


INTERVIEW

Leon Jacobs en Stijn Cox (Boondoggle) over Service Design

Leon Jacobs en Stijn Cox (Boondoggle) over Service Design



DOSSIER  



Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Total attribution of de expressie van de digitale chaos  


Convergentie is al een jaar of tien een druk besproken onderwerp in alle digitale kwesties. We kunnen enkel alleen maar vaststellen dat het versnipperende gebruik door de consumenten eerder leidt...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Merit Awards: waarom we onze laureaten van 2016 kozen


Op 26 januari verwelkomde Media Marketing zowat 800 vakmensen in de Bloody Louis voor de traditionele uitreiking van de Merit Awards 2017 die de meest verdienstelijke spelers en acties van 2016 in...


en savoir plus