SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Zuckerberg op zoek naar vrienden

Woensdag 23 Oktober 2013


Zuckerberg op zoek naar vrienden
“Elk van ons. Overal. Toegang tot het internet”. Dat is de doelstelling van het Internet.org project, een initiatief van Mark Zuckerberg en zijn vrienden van Ericsson, Media Tek, Nokia, Opera, Qualcomm en Samsung. Je kon zowat overal lezen dat het project op initiatief van deze grote op het eerste gezicht filantropische bedrijven de toegang tot het internet wil verruimen met vijf miljard mensen extra (het dubbele van nu). Dat willen ze doen door de kostprijs voor de basisdiensten op mobiele telefoons in de ontwikkelingslanden te beperken. In de praktijk willen de partners van Internet.org gemeenschappelijke projecten voeren, hun kennis delen en zowel industriëlen als regeringen mobiliseren. Verder streven ze ook naar een vereenvoudiging van de mobiele apps die efficiënter moeten worden; de onderdelen van telefoons en netwerken moeten verbeteren. Bovendien mogen ze minder energie verbruiken. Hoe komt de jonge Facebook-baas in godsnaam op zo’n idee? Zou hij in de voetsporen van Bill Gates willen treden en zichzelf als wilde weldoener voor de mensheid positioneren? Misschien moeten we hem dan trouwens aanraden Steve Ballmer die binnenkort op pensioen gaat te rekruteren om een handje toe te steken? Ook al klinkt de voice-over in de presentatievideo van Internet.org als een toespraak van Lincoln, het initiatief ruikt toch in de eerste plaats naar marketing. Het heeft veel weg van een Marshall-plan 2.0 voor de mobiele interneteconomie in de ontwikkelingslanden, aangezien de mature en groeimarkten verzadigd geraken.



ARCHIVE / BRANDS - LAUNCH

JOBS


INTERVIEW

Leon Jacobs en Stijn Cox (Boondoggle) over Service Design

Leon Jacobs en Stijn Cox (Boondoggle) over Service Design



DOSSIER  



Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Total attribution of de expressie van de digitale chaos  


Convergentie is al een jaar of tien een druk besproken onderwerp in alle digitale kwesties. We kunnen enkel alleen maar vaststellen dat het versnipperende gebruik door de consumenten eerder leidt...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Merit Awards: waarom we onze laureaten van 2016 kozen


Op 26 januari verwelkomde Media Marketing zowat 800 vakmensen in de Bloody Louis voor de traditionele uitreiking van de Merit Awards 2017 die de meest verdienstelijke spelers en acties van 2016 in...


en savoir plus