SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Zuckerberg op zoek naar vrienden

Woensdag 23 Oktober 2013


Zuckerberg op zoek naar vrienden
“Elk van ons. Overal. Toegang tot het internet”. Dat is de doelstelling van het Internet.org project, een initiatief van Mark Zuckerberg en zijn vrienden van Ericsson, Media Tek, Nokia, Opera, Qualcomm en Samsung. Je kon zowat overal lezen dat het project op initiatief van deze grote op het eerste gezicht filantropische bedrijven de toegang tot het internet wil verruimen met vijf miljard mensen extra (het dubbele van nu). Dat willen ze doen door de kostprijs voor de basisdiensten op mobiele telefoons in de ontwikkelingslanden te beperken. In de praktijk willen de partners van Internet.org gemeenschappelijke projecten voeren, hun kennis delen en zowel industriëlen als regeringen mobiliseren. Verder streven ze ook naar een vereenvoudiging van de mobiele apps die efficiënter moeten worden; de onderdelen van telefoons en netwerken moeten verbeteren. Bovendien mogen ze minder energie verbruiken. Hoe komt de jonge Facebook-baas in godsnaam op zo’n idee? Zou hij in de voetsporen van Bill Gates willen treden en zichzelf als wilde weldoener voor de mensheid positioneren? Misschien moeten we hem dan trouwens aanraden Steve Ballmer die binnenkort op pensioen gaat te rekruteren om een handje toe te steken? Ook al klinkt de voice-over in de presentatievideo van Internet.org als een toespraak van Lincoln, het initiatief ruikt toch in de eerste plaats naar marketing. Het heeft veel weg van een Marshall-plan 2.0 voor de mobiele interneteconomie in de ontwikkelingslanden, aangezien de mature en groeimarkten verzadigd geraken.



ARCHIVE / BRANDS - LAUNCH

JOBS


INTERVIEW

Jason Romeyko (Serviceplan):

Jason Romeyko (Serviceplan): "Merken worden gemaakt door consumenten via hun conversaties"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier