SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Zuckerberg op zoek naar vrienden

Woensdag 23 Oktober 2013


Zuckerberg op zoek naar vrienden
“Elk van ons. Overal. Toegang tot het internet”. Dat is de doelstelling van het Internet.org project, een initiatief van Mark Zuckerberg en zijn vrienden van Ericsson, Media Tek, Nokia, Opera, Qualcomm en Samsung. Je kon zowat overal lezen dat het project op initiatief van deze grote op het eerste gezicht filantropische bedrijven de toegang tot het internet wil verruimen met vijf miljard mensen extra (het dubbele van nu). Dat willen ze doen door de kostprijs voor de basisdiensten op mobiele telefoons in de ontwikkelingslanden te beperken. In de praktijk willen de partners van Internet.org gemeenschappelijke projecten voeren, hun kennis delen en zowel industriëlen als regeringen mobiliseren. Verder streven ze ook naar een vereenvoudiging van de mobiele apps die efficiënter moeten worden; de onderdelen van telefoons en netwerken moeten verbeteren. Bovendien mogen ze minder energie verbruiken. Hoe komt de jonge Facebook-baas in godsnaam op zo’n idee? Zou hij in de voetsporen van Bill Gates willen treden en zichzelf als wilde weldoener voor de mensheid positioneren? Misschien moeten we hem dan trouwens aanraden Steve Ballmer die binnenkort op pensioen gaat te rekruteren om een handje toe te steken? Ook al klinkt de voice-over in de presentatievideo van Internet.org als een toespraak van Lincoln, het initiatief ruikt toch in de eerste plaats naar marketing. Het heeft veel weg van een Marshall-plan 2.0 voor de mobiele interneteconomie in de ontwikkelingslanden, aangezien de mature en groeimarkten verzadigd geraken.



ARCHIVE / BRANDS - LAUNCH

JOBS




INTERVIEW

Gauthier Elslander (Initiative), over 'Cultural Branding'

Gauthier Elslander (Initiative), over 'Cultural Branding'



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier