SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Kristof Snels (LDV United) over Benetiet: "We hebben alles in twee dagen tijd in elkaar gestoken"

Donderdag 23 Juni 2016


Kristof Snels (LDV United) over Benetiet:
Gesprek met Kristof Snels, CD van LDV United, na de Bronze Lion in PR voor Benetiet en ‘Win a breast reconstruction’.

Vertel eens Kristof, hoe voel je je na deze tweede Lion voor Benetiet?

Kristof Snels: We zijn heel tevreden. Het was een beetje een verrassing, ook al koesterde ik wel hoop. Maar twee Lions, da’s echt heel leuk voor ons. Het is ook een hele mooie campagne voor een hele mooie vereniging, Benetiet, die de overheid moet sensibiliseren voor de terugbetaling van een borstreconstructie voor vrouwen die een amputatie na kanker ondergaan hebben. In Vlaanderen deed zich een gelegenheid voor om daarrond te communiceren, toen het kledingmerk Zeb promotie maakte met een actie waarbij je voor 5000 euro aan plastische chirurgie kon winnen. Die ontketende enorm veel negatieve reacties in de media en op de sociale netwerken, omdat de prijs heel wat mensen choqueerde. We hebben Benetiet voorgesteld om de aandacht van Zeb te trekken via een brief gelezen door de oprichtster van de vereniging, die zelf ook borstkanker gehad heeft. Daarin zegt ze dat de vereniging best wel 5000 euro wil winnen, omdat er heel wat vrouwen zijn die na kanker niet over de middelen beschikken om een borstreconstructie te betalen. De PR-actie was bijzonder doeltreffend. De brief werd verspreid in verschillende media, er werd over gesproken op de radio, op televisie en natuurlijk op de sociale netwerken. Zeb werd door de publieke opinie onder druk gezet en uiteindelijk schonken ze het bedrag aan de vereniging. Wat belangrijk is voor Benetiet, is niet alleen het geld en alle media-aandacht die ze kregen, maar vooral dat de borstreconstructie eindelijk op de agenda staat in het Vlaams parlement.

Deze campagne was niet gepland, we hebben alles in twee dagen tijd in elkaar gestoken. We moesten van de gelegenheid die de ongelukkige promotie bood gebruikmaken. De klant stond meteen achter het idee, het team, van de creatieven tot de PR en de accounts, net zoals de webdesigners, heeft fantastisch werk geleverd. Ik ben daar bijzonder trots op en dat geldt zeker voor het resultaat voor de vereniging.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2016






INTERVIEW

Dominique Fontignies (FCA Group):

Dominique Fontignies (FCA Group): "Door onze influencer marketingstrategie kunnen we ons tot een jongere doelgroep van mannen en vrouwen tussen 18 en 35 richten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier