SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Kristof Snels (LDV United) over Benetiet: "We hebben alles in twee dagen tijd in elkaar gestoken"

Donderdag 23 Juni 2016


Kristof Snels (LDV United) over Benetiet:
Gesprek met Kristof Snels, CD van LDV United, na de Bronze Lion in PR voor Benetiet en ‘Win a breast reconstruction’.

Vertel eens Kristof, hoe voel je je na deze tweede Lion voor Benetiet?

Kristof Snels: We zijn heel tevreden. Het was een beetje een verrassing, ook al koesterde ik wel hoop. Maar twee Lions, da’s echt heel leuk voor ons. Het is ook een hele mooie campagne voor een hele mooie vereniging, Benetiet, die de overheid moet sensibiliseren voor de terugbetaling van een borstreconstructie voor vrouwen die een amputatie na kanker ondergaan hebben. In Vlaanderen deed zich een gelegenheid voor om daarrond te communiceren, toen het kledingmerk Zeb promotie maakte met een actie waarbij je voor 5000 euro aan plastische chirurgie kon winnen. Die ontketende enorm veel negatieve reacties in de media en op de sociale netwerken, omdat de prijs heel wat mensen choqueerde. We hebben Benetiet voorgesteld om de aandacht van Zeb te trekken via een brief gelezen door de oprichtster van de vereniging, die zelf ook borstkanker gehad heeft. Daarin zegt ze dat de vereniging best wel 5000 euro wil winnen, omdat er heel wat vrouwen zijn die na kanker niet over de middelen beschikken om een borstreconstructie te betalen. De PR-actie was bijzonder doeltreffend. De brief werd verspreid in verschillende media, er werd over gesproken op de radio, op televisie en natuurlijk op de sociale netwerken. Zeb werd door de publieke opinie onder druk gezet en uiteindelijk schonken ze het bedrag aan de vereniging. Wat belangrijk is voor Benetiet, is niet alleen het geld en alle media-aandacht die ze kregen, maar vooral dat de borstreconstructie eindelijk op de agenda staat in het Vlaams parlement.

Deze campagne was niet gepland, we hebben alles in twee dagen tijd in elkaar gestoken. We moesten van de gelegenheid die de ongelukkige promotie bood gebruikmaken. De klant stond meteen achter het idee, het team, van de creatieven tot de PR en de accounts, net zoals de webdesigners, heeft fantastisch werk geleverd. Ik ben daar bijzonder trots op en dat geldt zeker voor het resultaat voor de vereniging.

Een marketing project in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / CANNES LIONS 2016

JOBS


INTERVIEW

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier