SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Kristof Snels (LDV United) over Benetiet: "We hebben alles in twee dagen tijd in elkaar gestoken"

Donderdag 23 Juni 2016


Kristof Snels (LDV United) over Benetiet:
Gesprek met Kristof Snels, CD van LDV United, na de Bronze Lion in PR voor Benetiet en ‘Win a breast reconstruction’.

Vertel eens Kristof, hoe voel je je na deze tweede Lion voor Benetiet?

Kristof Snels: We zijn heel tevreden. Het was een beetje een verrassing, ook al koesterde ik wel hoop. Maar twee Lions, da’s echt heel leuk voor ons. Het is ook een hele mooie campagne voor een hele mooie vereniging, Benetiet, die de overheid moet sensibiliseren voor de terugbetaling van een borstreconstructie voor vrouwen die een amputatie na kanker ondergaan hebben. In Vlaanderen deed zich een gelegenheid voor om daarrond te communiceren, toen het kledingmerk Zeb promotie maakte met een actie waarbij je voor 5000 euro aan plastische chirurgie kon winnen. Die ontketende enorm veel negatieve reacties in de media en op de sociale netwerken, omdat de prijs heel wat mensen choqueerde. We hebben Benetiet voorgesteld om de aandacht van Zeb te trekken via een brief gelezen door de oprichtster van de vereniging, die zelf ook borstkanker gehad heeft. Daarin zegt ze dat de vereniging best wel 5000 euro wil winnen, omdat er heel wat vrouwen zijn die na kanker niet over de middelen beschikken om een borstreconstructie te betalen. De PR-actie was bijzonder doeltreffend. De brief werd verspreid in verschillende media, er werd over gesproken op de radio, op televisie en natuurlijk op de sociale netwerken. Zeb werd door de publieke opinie onder druk gezet en uiteindelijk schonken ze het bedrag aan de vereniging. Wat belangrijk is voor Benetiet, is niet alleen het geld en alle media-aandacht die ze kregen, maar vooral dat de borstreconstructie eindelijk op de agenda staat in het Vlaams parlement.

Deze campagne was niet gepland, we hebben alles in twee dagen tijd in elkaar gestoken. We moesten van de gelegenheid die de ongelukkige promotie bood gebruikmaken. De klant stond meteen achter het idee, het team, van de creatieven tot de PR en de accounts, net zoals de webdesigners, heeft fantastisch werk geleverd. Ik ben daar bijzonder trots op en dat geldt zeker voor het resultaat voor de vereniging.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2016

JOBS


INTERVIEW

Patrick Van Dijck (Brightfish):

Patrick Van Dijck (Brightfish): "Storytelling via mooie films krijgt opnieuw een plaats binnen merkstrategieën"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier