SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Dries de Wilde en Koenraad Lefever: "It's great thinking for big brands and very big thinking for smaller brands"

Donderdag 23 Juni 2016


Dries de Wilde en Koenraad Lefever:
Kort interview met Dries de Wilde en Koenraad Lefever, CD's van Duval Guillaume na hun Gold Lion in PR met 'Re-Born To Be Alive' en 'Waiting Lines'.

Een Gold in PR, een Bronze in Media. Het loopt goed voor Duval Guillaume in Cannes. Hoe voelen jullie je?

Koenraad Lefever: We zijn uiteraard heel blij. We wisten dat we een toffe campagne gemaakt hadden. Ze haalde vijf of zes keer de shortlist, maar we durfden niet dromen van een Gold, omdat het niveau erg hoog lag. Het wekt veel emoties op bij heel het team. Het betreft de eerste Lion voor ons junior team Arnaud Bailly en Karel De Mulder. Het is een goed duo en deze Lion is dik verdiend. Proficiat Arnaud en Karel! Een kleine anekdote, Arnaud was samen met zijn vrienden op het EK 2016. Ze waren met hun campingcar in Montpellier toen we hem opbelden met het goeie nieuws. Zijn vrienden hebben vervolgens alles snel ingepakt en hem naar Cannes gebracht zodat hij de prijsuitreiking kon bijwonen. De klant was ook zeer blij, hij pinkte zelfs een traan weg. Wat we wilden bereiken met Re-Born To Be Alive, is een campagne creëren die conversaties opwekt. Dat was hier het geval. Er waren enorm veel online conversaties. Zelfs Ashton Kutcher retweette, deelde en steunde de actie door te zeggen dat hij onder de indruk was van de emotionele kracht van de campagne. Het virale effect was fenomenaal.

Dries de Wilde: We zijn zeer trots dat we al tien jaar voor deze klant werken. We maakten mooie creaties voor hen en wonnen reeds Lions in Print, Radio, Mobile en nu ook in PR en Media… Het is ongelooflijk en het motiveert ons om telkens de lat nog iets hoger te leggen, om oplossingen te zoeken voor mensen die in stilte wachten op een orgaandonor. Ik heb er een goed gevoel bij, want het is werk voor een kleine klant: 'In Cannes, it's great thinking for big brands and very big thinking for smaller brands'. Het is belangrijk dat we op deze weg verdergaan. Sinds zijn ontstaan heeft Duval Guillaume elk jaar minstens een Lion gewonnen en we werken hard om die traditie niet te doorbreken. In mijn jury was er dit jaar een persoon die refereerde naar de case Zazou Condom. Hij geloofde dat die campagne uit Frankrijk kwam, maar ik heb hem erop moeten wijzen dat ze gemaakt is door Duval Guillaume Antwerpen. België wordt wereldwijd erkend voor zijn creativiteit. Proficiat aan alle andere Belgische bureaus voor hun bijdrage. Ik ben trots om Belg te zijn.

Koenraad Lefever: Het is mooi om de geschiedenis van Duval Guillaume in Cannes verder vorm te geven, maar het is vooral belangrijk om dat te doen met een case die zowel creatief als doeltreffend is. Duval Guillaume is waarschijnlijk het bureau dat evenveel Effies als Lions op zijn kast heeft staan. Waiting Lines is het perfecte voorbeeld, want sinds de lancering van de campagne hebben honderden personen die op een orgaandonor wachtten, goed nieuws gekregen. Dat is de kracht van deze campagne: creatief, impactvol en zeer doeltreffend. We zijn zo trots!



ARCHIVE / CANNES LIONS 2016

JOBS


INTERVIEW

Miguel Aguza (Ikea):

Miguel Aguza (Ikea): "In kwaliteit investeren geeft een audiovisuele productie een andere dimensie"



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier