SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Iwein Vandevyver over 'Dining for Brussels': "Een mooi voorbeeld van real-time advertising"

Woensdag 22 Juni 2016


Iwein Vandevyver over 'Dining for Brussels':
Kort interview met Iwein Vandevyver, co-CD van Famous, na hun Bronze Lion in PR voor Mediafin met 'Dining for Brussels'.

Proficiat Famous! Hoe voelen jullie je en kan je me iets meer zeggen over het ontstaan van het idee?

We zijn zeer tevreden, vooral omdat het voor een echte klant is, met een echte briefing en omdat de actie supergoed gewerkt heeft. Het is geen scam om een prijs te winnen. De actie heeft echt geholpen om de Brusselse restauranthouders te ondersteunen na al de kommer en kwel door de aanslagen op 22 maart.

Ik wil eerst en vooral heel de ploeg bedanken die aan het project heeft meegewerkt en in het bijzonder aan diegenen die er tijd voor vrijmaakten in hun al veel te overladen agenda. Het was een urgente briefing, maar ze was inspirerend en het idee is vrij snel gekomen. Manon en Vivianne, een junior team, bedachten het idee. Het is hun eerste jaar in de reclame en ze winnen al een Lion! Ik ben supertevreden voor hen.

Onze PR-afdeling leverde mooi werk af, maar deze award toont ook aan dat een eenvoudige advertentie in de dagbladen nog impactvol en doeltreffend kan zijn. Dit is echt een bewijs van 'The Power of Print'. In PR doen we soms aan crisiscommunicatie; we signaleren een probleem. Hier vonden we een goed functionerende oplossing. We konden rekenen op enkele personen met veel ervaring. Dat maakte de actie tot een succes.

Ik vind dat dit een mooi voorbeeld is van 'real-time advertising'. Het was een inspirerende briefing, een eenvoudig idee met een groot potentieel, weinig vergaderingen en een we-gaan-ervoor-attitude. Famous is een bureau dat mensen kan mobiliseren voor zo een project en dat heeft ons veel energie gegeven. De relatie die we met onze klant hebben, was van primordiaal belang. De briefing kwam niet van de marketingafdeling, maar rechtstreeks van de redacties van De Tijd en L'Echo.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2016

JOBS


INTERVIEW

Erik Kessels (KesselsKramer):

Erik Kessels (KesselsKramer): "Je moet onzekerheid toelaten"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier