SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Belgische e-commerce blijft stijgen

Donderdag 9 Juni 2016


De Belgische consument spendeerde 2,3 miljard euro online gedurende het eerste kwartaal van 2016, een stijging van 9% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar en een recordcijfer. De grootste groei kwam van de categorieën Toys, Consumer Electronics en Media & Entertainment. Dat zijn de voornaamste resultaten van de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek (datatracking, focusgroepen en kwantitatief onderzoek bij 4.000 respondenten) dat uitgevoerd wordt door GfK voor BeCommerce, met de steun van PostNL, Google en Worldline. De online aankopen vertegenwoordigen volgens de studie 16% van de totale bestedingen (tegenover 14% tijdens het eerste kwartaal vorig jaar). Verder blijkt dat consumenten 8% van de totale uitgaven aan producten online spenderen, terwijl dit voor diensten liefst 60% is. Verder blijkt dat 76% van de Belgische bevoling tenminste een keer online winkelde gedurende de bestudeerde periode, goed voor 21,4 miljoen online aankopen (+7%). Gemiddeld kocht hij 3,1 keer online (ten opzichte van 2,9 vorig jaar) en gaf hij 326 euro uit (306 euro het jaar voordien). Net zoals vorig jaar staat Media & Entertainment met 4,45 miljoen aankopen bovenaan wat betreft het aantal aankopen, en eveneens opnieuw gevolgd door tickets voor attracties en events, telecom en kledij. De laptop blijft het meest verkozen toestel voor online shopping, maar het gebruik van tablets en smartphones groeit licht (bij 1 aankoop op 6 tegenover 1 aankoop op 8 vorig jaar).

Een marketing projet in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier