SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Belgische e-commerce blijft stijgen

Donderdag 9 Juni 2016


De Belgische consument spendeerde 2,3 miljard euro online gedurende het eerste kwartaal van 2016, een stijging van 9% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar en een recordcijfer. De grootste groei kwam van de categorieën Toys, Consumer Electronics en Media & Entertainment. Dat zijn de voornaamste resultaten van de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek (datatracking, focusgroepen en kwantitatief onderzoek bij 4.000 respondenten) dat uitgevoerd wordt door GfK voor BeCommerce, met de steun van PostNL, Google en Worldline. De online aankopen vertegenwoordigen volgens de studie 16% van de totale bestedingen (tegenover 14% tijdens het eerste kwartaal vorig jaar). Verder blijkt dat consumenten 8% van de totale uitgaven aan producten online spenderen, terwijl dit voor diensten liefst 60% is. Verder blijkt dat 76% van de Belgische bevoling tenminste een keer online winkelde gedurende de bestudeerde periode, goed voor 21,4 miljoen online aankopen (+7%). Gemiddeld kocht hij 3,1 keer online (ten opzichte van 2,9 vorig jaar) en gaf hij 326 euro uit (306 euro het jaar voordien). Net zoals vorig jaar staat Media & Entertainment met 4,45 miljoen aankopen bovenaan wat betreft het aantal aankopen, en eveneens opnieuw gevolgd door tickets voor attracties en events, telecom en kledij. De laptop blijft het meest verkozen toestel voor online shopping, maar het gebruik van tablets en smartphones groeit licht (bij 1 aankoop op 6 tegenover 1 aankoop op 8 vorig jaar).



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster



DOSSIER  



Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Terwijl veel grote adverteerders de stap zetten naar het produceren van eigen content, welt de vraag op wat nog rest van de traditionele product placement. Moeten we de Amerikaanse toer op, met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier