SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Belgische e-commerce blijft stijgen

Donderdag 9 Juni 2016


De Belgische consument spendeerde 2,3 miljard euro online gedurende het eerste kwartaal van 2016, een stijging van 9% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar en een recordcijfer. De grootste groei kwam van de categorieën Toys, Consumer Electronics en Media & Entertainment. Dat zijn de voornaamste resultaten van de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek (datatracking, focusgroepen en kwantitatief onderzoek bij 4.000 respondenten) dat uitgevoerd wordt door GfK voor BeCommerce, met de steun van PostNL, Google en Worldline. De online aankopen vertegenwoordigen volgens de studie 16% van de totale bestedingen (tegenover 14% tijdens het eerste kwartaal vorig jaar). Verder blijkt dat consumenten 8% van de totale uitgaven aan producten online spenderen, terwijl dit voor diensten liefst 60% is. Verder blijkt dat 76% van de Belgische bevoling tenminste een keer online winkelde gedurende de bestudeerde periode, goed voor 21,4 miljoen online aankopen (+7%). Gemiddeld kocht hij 3,1 keer online (ten opzichte van 2,9 vorig jaar) en gaf hij 326 euro uit (306 euro het jaar voordien). Net zoals vorig jaar staat Media & Entertainment met 4,45 miljoen aankopen bovenaan wat betreft het aantal aankopen, en eveneens opnieuw gevolgd door tickets voor attracties en events, telecom en kledij. De laptop blijft het meest verkozen toestel voor online shopping, maar het gebruik van tablets en smartphones groeit licht (bij 1 aankoop op 6 tegenover 1 aankoop op 8 vorig jaar).



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier